Information and Communication Technologies (ICT) in education ERASMUS>PED33
TREŚĆ PRZEDMIOTOWEGO EFEKTU UCZENIA SIĘ
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się student:
1. zna i rozumie znaczenie celowego i właściwego posługiwania się przez uczniów klas I-III typowymi aplikacjami komputerowymi do komponowania ilustracji graficznych, pracy nad tekstem, wykonywania obliczeń, korzystania z usług w sieciach komputerowych oraz pozyskiwania, gromadzenia i przetwarzania informacji.
2. zna i rozumie znaczenie stwarzania sytuacji problemowych w otoczeniu uczniów oraz z zakresu innych edukacji, które uczniowie modelują i rozwiązują, tworząc algorytm, odtwarzają go poza komputerem oraz realizują w wersji komputerowej.
3. zna i rozumie rolę rozwijania u uczniów umiejętności programowania w środowisku blokowo-wizualnego języka programowania.
4. zna i rozumie rolę integrowania zajęć edukacji informatycznej z elementami innych edukacji oraz aktywnościami wizualnymi, słuchowymi i kinestetycznymi w przedszkolu i klasach I-III.
5. zna i rozumie znaczenie promowania i kształtowania u dzieci i uczniów postawy obywatelskiej i prospołecznej oraz odpowiedzialności w świecie mediów cyfrowych.
6. potrafi zapoznać uczniów klas I-III z typowymi aplikacjami komputerowymi do komponowania ilustracji graficznych, pracy nad tekstem, wykonywania obliczeń, korzystania z usług w sieciach komputerowych oraz pozyskiwania, gromadzenia i przetwarzania informacji.
7. potrafi stworzyć sytuację problemową, w której uczniowie klas I-III modelują i rozwiązują zadanie, tworząc algorytm, odtwarzając go poza komputerem oraz realizując w wersji komputerowej.
8. potrafi integrować zajęcia informatyczne z innymi zajęciami w szkole.
9. jest gotowy do promowania postawy odpowiedzialnego zachowania dzieci i uczniów w świecie mediów cyfrowych.
10. jest gotowy do promowania postawy odpowiedzialnego zachowania dzieci i uczniów w świecie mediów cyfrowych.
TREŚCI PROGRAMOWE ODNIESIONE DO EFEKTÓW UCZENIA SIĘ
Wykład
1. Kompetencje informatyczne dziecka w młodszym wieku szkolnym.
2. Bezpieczeństwo na zajęciach komputerowych, regulaminy, zasady postępowania, netykieta.
3. Nowoczesne środki dydaktyczne, rodzaje i możliwości ich wykorzystania na etapie zajęć komputerowych w edukacji wczesnoszkolnej.
4. Kształcenie z wykorzystaniem elektronicznych mediów, metody, formy pracy, środki dydaktyczne, przygotowanie nauczyciela do zajęć komputerowych w edukacji wczesnoszkolnej.
5. Dobór treści kształcenia podczas zajęć komputerowych do możliwości rozwojowych dzieci, analiza podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych na I etapie edukacyjnym klasy I-III w zakresie zajęć komputerowych.
Samokształcenie
1. Przygotowanie do zajęć (studiowanie literatury)
2. Przygotowanie do zaliczenia (prezentacja referat, esej)
3. Realizacja zadań projektowych
4. Inne
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: