Environmental Education ERASMUS>PED24
TREŚĆ PRZEDMIOTOWEGO EFEKTU UCZENIA SIĘ
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia zakładanych
efektów uczenia się student:
1. Zna i rozumie kluczowe pojęcia oraz zjawiska z zakresu przyrody ożywionej i nieożywionej, występujące w otoczeniu dziecka i ucznia.
2. Potrafi analizować oraz interpretować powszechnie występujące zjawiska przyrody.
3. Potrafi dostrzegać wzajemne związki w funkcjonowaniu środowiska przyrodniczego i społecznego.
4. Potrafi rozpoznawać gatunki roślin i zwierząt najczęściej występujących w otoczeniu dziecka lub ucznia.
5. Potrafi ilustrować najczęściej spotykane zjawiska przyrodnicze za pomocą prostych doświadczeń z użyciem przedmiotów życia codziennego.
6. Jest gotowy do pogłębienia swojego zrozumienia funkcjonowania świata przyrody.
7. Jest gotowy do krzewienia idei dbałości o otoczenie przyrodnicze.
TREŚCI PROGRAMOWE ODNIESIONE DO EFEKTÓW UCZENIA SIĘ
Wykład
1. Podstawa programowa w nauczaniu wczesnoszkolnym i przedszkolnym w aspekcie treści przyrodniczych. Analiza podstawowych pojęć.
2. Metody, formy pracy i pomoce dydaktyczne stosowane na zajęciach przyrodniczych w przedszkolu i w klasach początkowych.
3. Poznawanie otoczenia przyrodniczego – fazy i typy poznawania przyrody.
4. Wiedza o roślinach i zwierzętach ujętych w podstawie programowej.
5. Edukacja ekologiczna dzieci młodszych.
Samokształcenie
1. Przygotowanie do zajęć (studiowanie literatury)
2. Przygotowanie do zaliczenia (prezentacja referat, esej)
3. Inne
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: