Child in Cyberspace ERASMUS>PED22
TREŚĆ PRZEDMIOTOWEGO EFEKTU UCZENIA SIĘ
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się student:
1. Zna i rozumie kulturowe, antropologiczne, aksjologiczne i socjologiczne opisy cyberprzestrzeni jako jednej z przestrzeni współczesnej egzystencji dziecka; funkcje edukacji z zakresu technologii informacyjnych w życiu społeczeństw i egzystencji jednostek; typy i rolę ideologii w życiu społecznym i kształtowaniu cyberprzestrzeni; opis, charakterystykę, specyfikę, ulokowanie społeczne, możliwości i blokady rozwojowe różnych grup społecznych w kontekście korzystania z cyberprzestrzeni lub wykluczenia cyfrowego; elementy socjologii edukacji z uwzględnieniem społecznych zysków i strat z życia w świecie.
2. Wykorzystać posiadaną wiedzę teoretyczną i praktyczną w sposób refleksyjny i krytyczny w zakresie poruszania się w cyberprzestrzeni i zagrożeń wynikających z korzystania z mediów cybernetycznych.
3. Potrafi interpretować działalność nauczycieli w kontekście jej prowadzenia z wykorzystaniem technik informacyjnych, prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie poparte rozbudowaną wiedzą teoretyczną na temat korzystania z cyberprzestrzeni w procesie wychowania i kształcenia w celu budowania świadomości i kompetencji dzieci i uczniów.
TREŚCI PROGRAMOWE ODNIESIONE DO EFEKTÓW UCZENIA SIĘ
Projekt
1. Ochrona dzieci i uczniów przed zagrożeniami płynącymi z cyberprzestrzeni.
2. Budowanie cyfrowej wrażliwości.
3. Jak nie zgubić dziecka w sieci – projektowanie programów profilaktycznych.
4. Cyberbullying – analiza przypadków.
5. Aspekty pedagogiczne i psychologiczne doświadczania cyberprzemocy.
Samokształcenie
1. Przygotowanie do zajęć (studiowanie literatury)
2. Przygotowanie do zaliczenia (prezentacja referat, esej)
3. Realizacja zadań projektowych
4. Inne
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: