Ratownictwo medyczne studia magisterskie (WRM-NM) | |
drugiego stopnia niestacjonarne, 2-letnie (4 semestry) Język: polski  | Spis treści: Opis ogólnyRATOWNICTWO MEDYCZNE - studia niestacjonarne II˚ magisterskie OPIS KIERUNKU STUDIÓW TStudia magisterskie na kierunku Ratownictwo Medyczne w ANS w Pile przygotowują wysoko wykwalifikowanych specjalistów do pracy w systemie ochrony zdrowia. Program łączy nowoczesną wiedzę teoretyczną z intensywnym kształceniem praktycznym, realizowanym m.in. w Centrum Symulacji Ratownictwa Medycznego oraz podmiotach leczniczych. Kierunek odpowiada na realne potrzeby rynku pracy, kładąc nacisk na rozwój kompetencji przywódczych, organizacyjnych, społecznych i naukowych. Studenci uczą się podejmowania decyzji w warunkach stresu, współpracy w zespole oraz stosowania aktualnych standardów postępowania ratunkowego. Koncepcja kształcenia wpisuje się w misję i strategię rozwoju uczelni, wspiera innowacyjność w regionie oraz umożliwia prowadzenie badań z zakresu medycyny ratunkowej. Absolwenci są przygotowani do pełnienia roli liderów zespołów ratowniczych, edukatorów i menedżerów w systemie ochrony zdrowia. SYLWETKA ABSOLWENTA Absolwent kierunku jest przygotowany do wykonywania zawodu ratownika medycznego w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych, w tym medycznych czynności ratunkowych. Absolwent po zakończonym cyklu kształcenia na studiach II stopnia osiąga efekty uczenia się w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych określonych w standardach nauczania na podstawie Rozporządzenia Ministerstwa Nauki z dnia 10 października 2024 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej, diagnosty laboratoryjnego, fizjoterapeuty i ratownika medycznego. W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie: 1) etyczne, społeczne i prawne uwarunkowania wykonywania zawodu ratownika medycznego i udzielania świadczeń zdrowotnych; 2) założenia kształcenia na studiach przygotowującego do wykonywania zawodu ratownika medycznego i kształcenia podyplomowego ratowników medycznych; 3) problematykę zarządzania zespołem oraz organizacji i zarządzania podmiotem systemu ochrony zdrowia; 4) uwarunkowania rozwoju jakości świadczeń zdrowotnych i zasady zarządzania jakością; 5) medyczne czynności ratunkowe i świadczenia zdrowotne inne niż medyczne czynności ratunkowe oraz standardy ich realizacji; 6) mechanizmy działania produktów leczniczych oraz zasady ich ordynowania; 7) patofizjologię, objawy i przebieg chorób prowadzących do nagłego stanu zagrożenia zdrowotnego; 8) sposoby postępowania diagnostycznego i terapeutycznego właściwe dla określonych stanów chorobowych; 9) metody i zasady prowadzenia badań naukowych; 10) wymagania dotyczące przygotowywania publikacji naukowych; 11) potrzeby pacjentów niepełnosprawnych. 2. W zakresie umiejętności absolwent potrafi: 1) rozwiązywać problemy zawodowe powstające w ramach wykonywania zawodu ratownika medycznego, w szczególności związane z podejmowaniem decyzji w sytuacjach trudnych, wynikających ze specyfiki zadań zawodowych i warunków ich realizacji, wykonywać czynności i realizować procedury objęte zakresem działalności zawodowej ratownika medycznego; 2) opracowywać założenia polityki kadrowej dla zespołu ratownictwa medycznego, odpowiednie do zapotrzebowania podmiotu systemu ochrony zdrowia; 3) organizować i nadzorować pracę zespołu ratownictwa medycznego niezbędnego do udzielania świadczeń zdrowotnych; 4) rozpoznawać stany nagłego zagrożenia zdrowotnego; 5) samodzielnie wykonywać medyczne czynności ratunkowe i udzielać świadczeń zdrowotnych innych niż medyczne czynności ratunkowe; 6) koordynować opiekę zdrowotną nad pacjentem w systemie ochrony zdrowia; 7) samodzielnie podawać produkty lecznicze; 8) komunikować się z pacjentem, uwzględniając uwarunkowania kulturowe i religijne; 9) prowadzić badania naukowe, upowszechniać ich wyniki, wykorzystywać wyniki badań naukowych i światowy dorobek naukowy w zakresie ratownictwa medycznego; 10) wykorzystywać nowoczesne metody nauczania i ewaluacji stosowane w kształceniu na studiach przygotowującym do wykonywania zawodu ratownika medycznego i kształceniu podyplomowym ratowników medycznych. 3. W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do: 1) dokonywania krytycznej oceny działań własnych i działań współpracowników z poszanowaniem różnic światopoglądowych i kulturowych; 2) formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej i zasięgania porad ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu; 3) okazywania dbałości o prestiż zawodu ratownika medycznego i solidarność zawodową; 4) rozwiązywania złożonych problemów etycznych związanych z wykonywaniem zawodu ratownika medycznego i wskazywania priorytetów w realizacji określonych zadań; 5) ponoszenia odpowiedzialności za wykonywanie czynności zawodowych; 6) wykazywania profesjonalnego podejścia do strategii marketingowych przemysłu farmaceutycznego i reklamy jego produktów; 7) radzenia sobie ze stresem i zapobiegania zespołowi wypalenia zawodowego. MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW Biuro Obsługi Kierunków Medycznych - bud. B, parter, p. 6 tel. 67 352 26 93 WYMAGANE DOKUMENTY DO PODJĘCIA STUDIÓW Od kandydatów na I rok studiów wymagane są następujące dokumenty w języku polskim lub przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego: 
 UWAGI DOTYCZĄCE ZAŚWIADCZEŃ LEKARSKICH Od kandydatów ubiegających się o przyjęcie na kierunek ratownictwo medyczne wymagane jest zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do podjęcia studiów (zgodne z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 sierpnia 2019 - Dz.U. z 2019 r. poz. 1651) wystawione przez lekarza medycyny pracy. Badania kandydatów wykonywane są bezpłatnie na podstawie imiennego skierowania wystawionego przez uczelnię w Wielkopolskim Centrum Medycyny Pracy w Pile. Wielkopolskie Centrum Medycyny Pracy Al. Wojska Polskiego 49 a 64-920 Piła Godziny przyjęć: 8.00 – 12.30  | 
Przyznawane kwalifikacje:
Efekty kształcenia
Program studiów realizowany zgodnie ze standardami kształcenia dla kierunku ratownictwo medyczne określonymi w rozporządzeniu Ministra Nauki z dnia 10 października 2024 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej, diagnosty laboratoryjnego, fizjoterapeuty i ratownika medycznego (Dz.U. z 2024 r., poz. 1514).
Efekty uczenia się zostały zatwierdzone uchwałą nr VI/11/25 Senatu Akademii Nauk Stosowanych im. Stanisława Staszica w Pile z dnia 20 lutego 2025 r. w sprawie uchwalenia programu studiów II stopnia na kierunku Ratownictwo Medyczne o profilu praktycznym.
WIEDZA – ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE:
A.W1. znaczenie i skutki prawne zdarzeń medycznych; 
A.W2. problematykę zdarzeń niepożądanych i błędów medycznych w aspekcie 
bezpieczeństwa pacjenta; 
A.W3. istotę błędów medycznych w medycznych czynnościach ratunkowych oraz 
w świadczeniach zdrowotnych; 
A.W4. problematykę ubezpieczeń w zakresie odpowiedzialności cywilnej;
A.W5. przepisy prawa dotyczące przetwarzania danych osobowych szczególnych kategorii w systemie ochrony zdrowia; 
A.W6. uprawnienia zawodowe ratownika medycznego do udzielania świadczeń zdrowotnych, w tym medycznych czynności ratunkowych; 
A.W7. metody zarządzania w systemie ochrony zdrowia; 
A.W8. zasady funkcjonowania organizacji i budowania jej struktur w ochronie zdrowia; 
A.W9. pojęcie kultury organizacyjnej i czynniki ją determinujące; 
A.W10. mechanizmy podejmowania decyzji w zakresie zarządzania; 
A.W11. style zarządzania i znaczenie przywództwa w ratownictwie medycznym; 
A.W12. zasady udzielania i finansowania świadczeń zdrowotnych; 
A.W13. specyfikę pełnienia funkcji kierowniczych, w tym istotę delegowania zadań; 
A.W14. metody diagnozy organizacyjnej, koncepcję i teorię zarządzania zmianą w organizacji  oraz zasady zarządzania strategicznego; 
A.W15. problematykę zarządzania zasobami ludzkimi; 
A.W16. uwarunkowania rozwoju zawodowego ratowników medycznych; 
A.W17. modele i strategie zarządzania jakością w opiece zdrowotnej; 
A.W18. prawa pacjenta; 
A.W19. marketing świadczeń zdrowotnych w publicznym i niepublicznym sektorze ochrony  zdrowia; 
A.W20. znaczenie profesjonalizmu w zawodzie ratownika medycznego; 
A.W21. specyfikę i rolę komunikacji werbalnej i niewerbalnej;
B.W1. zasady oceny stanu pacjenta w celu ustalenia sposobu postępowania i podjęcia medycznych czynności ratunkowych albo odstąpienia od nich, w tym w przypadku rozpoznania śmierci; 
B.W2. gospodarkę wodno-elektrolitową i kwasowo-zasadową człowieka;
B.W3. zasady funkcjonowania stacji dializ i leczenia nerkozastępczego;
B.W4. zasady opieki nad pacjentem – biorcą narządów przed i po ich przeszczepieniu oraz  nad dawcą narządów;
B.W5. wskazania i zasady stosowania tlenoterapii, wentylacji mechanicznej inwazyjnej  i nieinwazyjnej oraz jej monitorowania, a także możliwe powikłania jej zastosowania  w podmiocie wykonującym działalność leczniczą lub środowisku domowym; 
B.W6. wskazania do przyrządowego przywracania drożności dróg oddechowych metodami  nadgłośniowymi wraz z odsysaniem dróg oddechowych i techniki ich wykonywania; 
B.W7. wskazania do intubacji dotchawiczej z wykorzystaniem dostępnego sprzętu i leków  przez usta i przez nos oraz do prowadzenia wentylacji zastępczej, a także techniki ich  wykonywania u dorosłych; 
B.W8. wskazania do intubacji dotchawiczej z wykorzystaniem dostępnego sprzętu i leków  przez usta i przez nos oraz do prowadzenia wentylacji zastępczej, a także techniki ich  wykonywania u dzieci, w tym niemowląt i noworodków; 
B.W9. wskazania do konikopunkcji i konikotomii oraz techniki ich wykonywania; 
B.W10. wskazania do wykonania zabiegów elektroterapii u pacjentów z niestabilnością  hemodynamiczną, w tym kardiowersji i elektrostymulacji; 
B.W11. wskazania do wykonania kaniulacji żył obwodowych kończyn górnych i dolnych oraz  żyły szyjnej zewnętrznej, a także technikę jej wykonania, w tym z wykorzystaniem  ultrasonografii; 
B.W12. wskazania do wykonania kaniulacji żył centralnych i naczyń tętniczych oraz technikę  jej wykonania; 
B.W13. możliwości zastosowania badania USG do lokalizacji naczyń obwodowych w czasie  ich kaniulacji, do potwierdzenia prawidłowego umiejscowienia cewnika Foleya,  sondy żołądkowej, rurki intubacyjnej oraz przepływu naczyniowego i ukrwienia rany,  w celu diagnostyki lub potwierdzenia występowania schorzeń i urazów narządów; 
B.W14. nowoczesne metody łagodzenia bólu w oparciu o skalę oceny bólu, z uwzględnieniem  farmakoterapii dzieci; 
B.W15. zasady wykonania intubacji u pacjentów z zachowanymi oznakami krążenia; 
B.W16. zasady analgezji i sedacji niezbędne do wykonania procedur medycznych; 
B.W17. wskazania do zaopatrywania chirurgicznego ran powierzchownych i głębokich  i zasady tego zaopatrywania; 
B.W18. wskazania do wykonania zabiegów fasciotomii i escharotomii i zasady ich  wykonywania;
B.W19. wskazania do wykonania drenażu jamy opłucnowej, torakotomii ratunkowej  i torakotomii prostej (Finger thoracostomy) i zasady ich wykonywania;
B.W20. podstawowe zasady wykonywania badań obrazowych i diagnostyki za pomocą tych  badań, w szczególności z wykorzystaniem obrazu badania ultrasonograficznego  w protokołach FAST, eFAST, BLUE, RUSH, RADiUS; 
B.W21. możliwości i ograniczenia badań laboratoryjnych w stanach nagłego zagrożenia  zdrowotnego; 
B.W22. cel badań laboratoryjnych w stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego; 
B.W23. przyczyny i objawy śmierci oraz zasady jej rozpoznawania, a także zasady  stwierdzania zgonu; 
B.W24. wskazania i zasady wykonania intubacji techniką sekwencji szybkiej intubacji (Rapid  Sequence Intubation, RSI) u dorosłych z zachowanymi oznakami krążenia; 
B.W25. wskazania i zasady wykonania intubacji techniką RSI u dzieci z zachowanymi  oznakami krążenia;
C.W1. kierunki, zakres i rodzaje badań naukowych w ratownictwie medycznym i medycynie  ratunkowej; 
C.W2. dobre praktyki w badaniach naukowych; 
C.W3. metody, techniki i narzędzia badawcze stosowane w jakościowych i ilościowych badaniach naukowych; 
C.W4. zasady przygotowywania baz danych do analiz statystycznych; 
C.W5. źródła naukowej informacji medycznej; 
C.W6. sposoby wyszukiwania informacji naukowej w bazach danych; 
C.W7. zasady praktyki zawodowej opartej na dowodach naukowych w medycynie (evidence  based medicine);
C.W8. współczesną organizację i rozwój systemów ratownictwa medycznego;
C.W9. inicjatywy i strategie międzynarodowe dotyczące ochrony i promocji zdrowia;
C.W10. metodologię badań naukowych; 
C.W11. zasady analizy i prezentacji wyników badań naukowych oraz ich upowszechniania; 
C.W12. wybrane pojęcia z zakresu dydaktyki medycznej; 
C.W13. zasady przygotowania do działalności dydaktycznej i edukacyjnej; 
C.W14. metody nauczania i środki dydaktyczne stosowane w kształceniu na studiach  przygotowującym do wykonywania zawodu ratownika medycznego i kształceniu  podyplomowym ratowników medycznych; 
C.W15. zasady oceny stanu pacjenta w celu ustalenia sposobu postępowania i podjęcia  medycznych czynności ratunkowych albo odstąpienia od nich, w tym w przypadku  rozpoznania śmierci; 
C.W16. przyczyny i objawy śmierci oraz zasady jej rozpoznawania oraz zasady stwierdzania  zgonu.
UMIEJĘTNOŚCI – ABSOLWENT POTRAFI:
A.U1. oceniać zdarzenia w kontekście zgodności z przepisami prawa oraz możliwości  i sposobów dochodzenia roszczeń, a także wskazać możliwości rozwiązania danego  problemu; 
A.U2. kwalifikować daną sytuację zawodową w odniesieniu do prawa cywilnego, prawa karnego i prawa pracy oraz w zakresie odpowiedzialności zawodowej; 
A.U3. analizować przyczyny błędów medycznych i wdrażać działania zapobiegawcze w ramach uprawnień zawodowych ratownika medycznego; 
A.U4. stosować metody analizy strategicznej niezbędne dla funkcjonowania podmiotów  wykonujących działalność leczniczą; 
A.U5. organizować i nadzorować pracę w ramach pełnionych funkcji w systemie ochrony  zdrowia;
A.U6. stosować różne metody podejmowania decyzji zawodowych i zarządczych;
A.U7. planować zasoby ludzkie, wykorzystując różne metody, organizować rekrutację 
pracowników i realizować proces adaptacji zawodowej; 
A.U8. opracować plan własnego rozwoju zawodowego i motywować do rozwoju  zawodowego innych członków podległego zespołu; 
A.U9. opracowywać standardy organizacyjne oraz przygotowywać opisy stanowisk pracy  dla ratowników medycznych i innych podległych pracowników; 
A.U10. opracowywać harmonogramy pracy zespołu ratownictwa medycznego; 
A.U11. nadzorować jakość świadczeń zdrowotnych w podmiocie wykonującym działalność  leczniczą, w tym przygotować ten podmiot do zewnętrznej oceny jakości; 
A.U12. wykorzystywać zróżnicowane metody i techniki komunikacji interpersonalnej  uwzględniające uwarunkowania kulturowe, etniczne, religijne i społeczne; 
A.U13. rozpoznawać kulturowe uwarunkowania stylu życia mające wpływ na zdrowie  i chorobę; 
A.U14. uwzględniać uwarunkowania religijne i kulturowe w odniesieniu do potrzeb pacjentów  w opiece zdrowotnej; 
A.U15. zachować profesjonalną postawę w podejmowaniu czynności ratunkowych; 
A.U16. dostosować sposób komunikacji do potrzeb i stanu pacjenta; 
A.U17. komunikować się w zespole i dzielić się wiedzą; 
A.U18. porozumiewać się w języku obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu  Kształcenia Językowego obejmującym terminologię w zakresie zagadnień związanych  z ochroną zdrowia i terminologię specjalistyczną z zakresu ratownictwa medycznego;
B.U1. monitorować czynność układu krążenia metodami nieinwazyjnymi oraz inwazyjnymi; 
B.U2. przywracać drożność dróg oddechowych metodami nadgłośniowymi niezależnie od  stanu pacjenta; 
B.U3. wykonywać intubację dotchawiczą w laryngoskopii bezpośredniej u dorosłych  z zachowanymi oznakami krążenia, z wykorzystaniem farmakologii; 
B.U4. wykonywać intubację dotchawiczą w laryngoskopii bezpośredniej u dzieci, w tym  niemowląt i noworodków, z zachowanymi oznakami krążenia, z wykorzystaniem  farmakologii; 
B.U5. wykonywać intubację dotchawiczą w laryngoskopii bezpośredniej u dorosłych  z zachowanymi oznakami krążenia, z wykorzystaniem farmakologii w technice RSI; 
B.U6. wykonywać intubację dotchawiczą w laryngoskopii bezpośredniej u dzieci, w tym  niemowląt i noworodków, z zachowanymi oznakami krążenia, z wykorzystaniem  farmakologii w technice RSI; 
B.U7. wykonywać konikopunkcję oraz konikotomię; 
B.U8. prowadzić wentylację wspomaganą i zastępczą u dorosłych i dzieci, w tym niemowląt  i noworodków; 
B.U9. zaopatrywać chirurgicznie ranę, zakładać i zmieniać opatrunek chirurgiczny;
B.U10. asystować przy wykonywaniu typowych procedur chirurgicznych w stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego, w szczególności przy wykonywaniu torakotomii, endoskopii,  laparotomii i fasciotomii; 
B.U11. sprawować opiekę medyczną nad pacjentem po zabiegu torakochirurgicznym; 
B.U12. sprawować opiekę medyczną nad pacjentem w trakcie leczenia nerkozastępczego; 
B.U13. ocenić wynik badania radiologicznego u pacjenta w stanie nagłego zagrożenia  zdrowotnego; 
B.U14. wykonać i zinterpretować badanie USG w protokołach ratunkowych; 
B.U15. pobrać materiał biologiczny do badań laboratoryjnych, mikrobiologicznych i toksykologicznych i zinterpretować wyniki tych badań – w podstawowym zakresie; 
B.U16. prowadzić dokumentację medyczną w zakresie wykonywanych czynności; 
B.U17. sprawować opiekę nad kobietą ciężarną w trakcie transportu oraz przyjąć poród  w warunkach pozaszpitalnych; 
B.U18. podjąć czynności ratunkowe w przypadku krwotoku położniczego; 
B.U19. prowadzić dokumentację w zakresie wykonywanych czynności, w tym w przypadku  zgonu pacjenta, urodzenia dziecka martwego i odstąpienia od medycznych czynności  ratunkowych; 
B.U20. rozpoznać pewne znamiona śmierci i stwierdzić zgon pacjenta;
C.U1. wskazywać kierunki i zakres badań naukowych w ratownictwie medycznym i medycynie ratunkowej; 
C.U2. zaplanować badanie naukowe, omówić jego cel i spodziewane wyniki; 
C.U3. przeprowadzić badanie naukowe, zaprezentować i zinterpretować jego wyniki oraz  odnieść je do aktualnego stanu wiedzy; 
C.U4. pozyskiwać i przygotowywać bazy danych do obliczeń statystycznych; 
C.U5. stosować testy parametryczne i nieparametryczne dla zmiennych zależnych i niezależnych; 
C.U6. korzystać ze specjalistycznej literatury naukowej krajowej i zagranicznej, naukowych baz danych oraz informacji i danych przekazywanych przez międzynarodowe organizacje i stowarzyszenia właściwe w zakresie ratownictwa medycznego; 
C.U7. analizować inicjatywy oraz strategie krajowe i międzynarodowe dotyczące ochrony i promocji zdrowia; 
C.U8. wskazać uwarunkowania rozwoju badań naukowych w ratownictwie medycznym i medycynie ratunkowej; 
C.U9. wskazać priorytety badań naukowych w ratownictwie medycznym w ujęciu międzynarodowym, europejskim i krajowym; 
C.U10. scharakteryzować metody, techniki i narzędzia badawcze stosowane w badaniach naukowych w ratownictwie medycznym i medycynie ratunkowej;
C.U11. opracować model badawczy, w tym sformułować cel badań, problemy badawcze,  zmienne, wskaźniki do zmiennych, metody, techniki i narzędzia badawcze oraz dobrać  grupę do badań; 
C.U12. wskazać różnice między praktyką opartą na dowodach naukowych a praktyką opartą  na faktach; 
C.U13. wskazać etapy praktyki opartej na dowodach naukowych w medycynie (evidence based medicine);
C.U14. scharakteryzować poziomy i stopnie dowodów naukowych; 
C.U15. przygotowywać rekomendacje w oparciu o dowody naukowe; 
C.U16. organizować proces dydaktyczny z wykorzystaniem nowoczesnych technologii  stosowanych w kształceniu na studiach przygotowującym do wykonywania zawodu  ratownika medycznego i kształceniu podyplomowym ratowników medycznych; 
C.U17. dobierać odpowiednie środki i metody nauczania stosowane w działalności dydaktycznej;
C.U18. prowadzić dokumentację w zakresie wykonywanych czynności, w tym w przypadku zgonu pacjenta, urodzenia dziecka martwego i odstąpienia od medycznych czynności ratunkowych; 
C.U19. rozpoznać pewne znamiona śmierci i stwierdzić zgon pacjenta.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE – ABSOLWENT JEST GOTÓW DO:
K.K1. dokonywania krytycznej oceny działań własnych i działań współpracowników z poszanowaniem różnic światopoglądowych i kulturowych;
K.K2. formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej i zasięgania porad ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu;
K.K3. okazywania dbałości o prestiż zawodu ratownika medycznego i solidarność zawodową; 
K.K4. rozwiązywania złożonych problemów etycznych związanych z wykonywaniem zawodu ratownika medycznego i wskazywania priorytetów w realizacji określonych zadań; 
K.K5. ponoszenia odpowiedzialności za wykonywanie czynności zawodowych;
 K.K6. wykazywania profesjonalnego podejścia do strategii marketingowych przemysłu farmaceutycznego i reklamy jego produktów;
 K.K7. radzenia sobie ze stresem i zapobiegania zespołowi wypalenia zawodowego.
Plan studiów:
| Oznaczenia wykorzystane w siatkach: | |
wyk - Wykład egz - Egzamin lab - Laboratorium p - Praktyka sem - Seminarium zps - Zajęcia praktyczne symulowane ćw - Ćwiczenia  | ock - Ocena końcowa z - ZAL  | 
| 2 semestr, Ratownictwo medyczne, studia niestacjonarne, drugiego stopnia | ECTS | wyk | egz | lab | p | sem | zps | ćw | zal | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Język obcy sprofilowany zawodowo II | 2 | 30 | ock | ||||||
| Anestezjologia i intensywna terapia | 3 | 10 | 25 | 10 | ock | ||||
| Chirurgia | 2 | 10 | 15 | ock | |||||
| Medycyna katastrof | 2 | 10 | 20 | ock | |||||
| Medycyna ratunkowa dorosłych i dzieci | 3 | 10 | 30 | ock | |||||
| Pediatria | 3 | 15 | 20 | ock | |||||
| Badania naukowe | 2 | 10 | 20 | ock | |||||
| Seminarium dyplomowe I | 2 | 20 | ock | ||||||
| Efektywna komunikacja z pacjentem niesłyszącym w ratownictwie medycznym II. Zajęcia z języka migowego. | 1 | 20 | ock | ||||||
| Zaawansowane scenariusze i symulacje medycyny taktycznej w ratownictwie medycznym | 1 | 25 | ock | ||||||
| Oddział anestezjologii i intensywnej terapii dla dzieci | 7 | 146 | ock | ||||||
| Szpitalny oddział ratunkowy (SOR) | 2 | 36 | ock | ||||||
| Razem: | 30 | 65 | 182 | 20 | 120 | 95 | 
| 4 semestr, Ratownictwo medyczne, studia niestacjonarne, drugiego stopnia | ECTS | wyk | egz | lab | p | sem | zps | ćw | zal | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Zastosowanie farmakologii w ratownictwie medycznym | 2 | 10 | 10 | ock | |||||
| Advanced Research and Evidence-Based Practice in Paramedic Science and Public Health | 1 | 15 | ock | ||||||
| Diagnoza i rozwój kompetencji społecznych ratowników medycznych | 1 | 5 | 10 | ock | |||||
| Dylematy bioetyczne w ratownictwie medycznym | 1 | 10 | 5 | ock | |||||
| Samoobrona - bezpieczeństwo osobiste ratownika medycznego | 1 | 20 | ock | ||||||
| Seminarium dyplomowe III. Przygotowanie pracy magisterskiej i przygotowanie do egzaminu dyplomowego. | 24 | 30 | ock | ||||||
| Razem: | 30 | 40 | 30 | 20 | 25 |