Psychiatria i pielęgniarstwo psychiatryczne III PPI-SL>PITP3
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/2021-L: | W cyklu 2021/2022-Z: | W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2019/2020-L: | W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: |
Efekty kształcenia
D.W10. + 1 + zna zasady organizacji opieki specjalistycznej (geriatrycznej, intensywnej opieki medycznej, neurologicznej, psychiatrycznej, pediatrycznej, internistycznej, chirurgicznej, paliatywnej, długoterminowej oraz na bloku operacyjnym,,D.U1. + 2 + potrafi gromadzić informacje, formułować diagnozę pielęgniarską, ustalać cele i plan opieki pielęgniarskiej, wdrażać interwencje pielęgniarskie oraz dokonywać ewaluacji opieki pielęgniarskiej,,D.U2. + 3 + potrafi prowadzić poradnictwo w zakresie samoopieki pacjentów w różnym wieku i stanie zdrowia dotyczące wad rozwojowych, chorób i uzależnień,,D.U3. + 4 + potrafi prowadzić profilaktykę powikłań występujących w przebiegu chorób,,D.U15. + 5 + potrafi dokumentować sytuację zdrowotną pacjenta, dynamikę jej zmian i realizowaną opiekę pielęgniarską, z uwzględnieniem narzędzi informatycznych do gromadzenia danych,,D.U20. + 6 + potrafi prowadzić rozmowę terapeutyczną,,D.U21. + 7 + potrafi prowadzić rehabilitację przyłóżkową i aktywizację z wykorzystaniem elementów terapii zajęciowej,,D.U22. + 8 + potrafi przekazywać informacje członkom zespołu terapeutycznego o stanie zdrowia pacjenta,,D.K2. + 9 + potrafi przestrzegać praw pacjenta,,D.K6. + 10 + potrafi przewidywać i uwzględniać czynniki wpływające na reakcje własne ipacjenta,D.K7. + 11 + potrafi dostrzegać i rozpoznawać własne ograniczenia w zakresie wiedzy, umiejętności ikompetencji społecznych oraz dokonywania samooceny deficytów ipotrzeb edukacyjnych.
Kryteria oceniania
praktyka zawodowa Dyskusja, PEU: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych opisanych w PEU w powiązaniu ze zdolnością trafnego dokonywania wyborów w formie ustnej kryt_zal: Dyskusja podczas pogadanki oraz instruktażu wstępnego oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny Obserwacja/opinia, PEU: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Obserwacja podczas wykonywania czynności pielęgnacyjno-leczniczych. Obserwacja podczas pracy. Przedłużona obserwacja przez opiekuna / nauczyciela prowadzącego. Ocena 360° (opinie nauczycieli, kolegów/koleżanek, innych współpracowników). oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny Sprawdzian umiejętności, PEU: 2,3,4,5,6,7,8 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Student potrafi zaplanować i realizować zgodnie ze standardami działania pielęgnacyjno-terapeutyczne i edukacyjne. Zaliczenie umiejętności praktycznych zawartych w Dzienniku Umiejętności Praktycznych oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny Sprawdzian wiedzy, PEU: 1 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie wiedzy opisanej w PEU, powiązanej z umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Ustny sprawdzian wiedzy podczas instruktażu i pogadanki oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: