Choroby wewnętrzne i pielęgniarstwo internistyczne II PPI-SL>CHORWEW2
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2021/2022-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: | W cyklu 2020/2021-Z: |
Efekty kształcenia
D.W3. + 1 + zna zasady diagnozowania i planowania opieki nad pacjentem w pielęgniarstwie internistycznym, chirurgicznym, położniczo-ginekologicznym, pediatrycznym, geriatrycznym, neurologicznym, psychiatrycznym, w intensywnej opiece medycznej, opiece paliatywnej, opiece długoterminowej,,D.W7. + 2 + zna standardy i procedury pielęgniarskie stosowane w opiece nad pacjentem w różnym wieku i stanie zdrowia,,D.W8. + 3 + zna reakcje pacjenta na chorobę, przyjęcie do szpitala i hospitalizację,,D.U1. + 4 + potrafi gromadzić informacje, formułować diagnozę pielęgniarską, ustalać cele i plan opieki pielęgniarskiej, wdrażać interwencje pielęgniarskie oraz dokonywać ewaluacji opieki pielęgniarskiej,,D.U2. + 5 + potrafi prowadzić poradnictwo w zakresie samoopieki pacjentów w różnym wieku i stanie zdrowia dotyczące wad rozwojowych, chorób i uzależnień,,D.U3. + 6 + potrafi prowadzić profilaktykę powikłań występujących w przebiegu chorób,,D.U9. + 7 + potrafi doraźnie podawać pacjentowi tlen i monitorować jego stan podczas tlenoterapii,,D.U10. + 8 + potrafi wykonywać badanie elektrokardiograficzne i rozpoznawać zaburzenia zagrażające życiu,,D.U11. + 9 + potrafi modyfikować dawkę stałą insuliny szybko- i krótkodziałającej,,D.U15. + 10 + potrafi dokumentować sytuację zdrowotną pacjenta, dynamikę jej zmian i realizowaną opiekę pielęgniarską, z uwzględnieniem narzędzi informatycznych do gromadzenia danych,,D.K1. + 11 + potrafi kierować się dobrem pacjenta, szanować godności i autonomię osób powierzonych opiece, okazywać zrozumienie dla różnic światopoglądowych ikulturowych oraz empatię w relacji z pacjentem i jego rodziną,,D.K2. + 12 + jest gotów przestrzegać praw pacjenta,,D.K3. + 13 + jest gotów samodzielnie i rzetelnie wykonywać zawodów zgodnie z zasadami etyki, w tym przestrzegać wartości i powinności moralne w opiece nad pacjentem,,D.K4. + 14 + jest gotów ponosić odpowiedzialność za wykonywane czynności zawodowe,,D.K6. + 15 + jest gotów przewidywać i uwzględniać czynniki wpływające na reakcje własne ipacjenta,D.K7. + 16 + jest gotów dostrzegać i rozpoznawać własne ograniczenia w zakresie wiedzy, umiejętności ikompetencji społecznych oraz dokonywania samooceny deficytów ipotrzeb edukacyjnych.
Kryteria oceniania
zajęcia praktyczne Obserwacja/opinia, PEU: 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Obserwacja podczas wykonywania czynności pielęgnacyjno-leczniczych. Obserwacja podczas pracy. Przedłużona obserwacja przez opiekuna / nauczyciela prowadzącego. Ocena 360° (opinie nauczycieli, kolegów/koleżanek, innych współpracowników). oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny Sprawdzian umiejętności, PEU: 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Student potrafi zaplanować i realizować zgodnie ze standardami działania pielęgnacyjno-terapeutyczne i edukacyjne. Zaliczenie umiejętności praktycznych zawartych w Dzienniku Umiejętności Praktycznych oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny Sprawdzian wiedzy, PEU: 1 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie wiedzy opisanej w PEU, powiązanej z umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Ustny sprawdzian wiedzy podczas instruktażu i pogadanki oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny Symulacja, PEU: 4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Czynny udział w symulacji medycznej. Zaliczenie umiejętności praktycznych zawartych w Dzienniku Umiejętności Praktycznych. oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: