Chirurgia i pielęgniarstwo chirurgiczne II PPI-SL>CHIRUR2
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2021/2022-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: | W cyklu 2020/2021-Z: |
Efekty kształcenia
D.W3. + 1 + zna zasady diagnozowania i planowania opieki nad pacjentem w pielęgniarstwie internistycznym, chirurgicznym, położniczo-ginekologicznym, pediatrycznym, geriatrycznym, neurologicznym, psychiatrycznym, w intensywnej opiece medycznej, opiece paliatywnej, opiece długoterminowej,,D.W5. + 2 + zna zasady przygotowania pacjenta w różnym wieku i stanie zdrowia do badań oraz zabiegów diagnostycznych, a także zasady opieki w trakcie oraz po tych badaniach izabiegach,,D.W7. + 3 + zna standardy i procedury pielęgniarskie stosowane w opiece nad pacjentem w różnym wieku i stanie zdrowia,,D.W10. + 4 + zna zasady organizacji opieki specjalistycznej (geriatrycznej, intensywnej opieki medycznej, neurologicznej, psychiatrycznej, pediatrycznej, internistycznej, chirurgicznej, paliatywnej, długoterminowej oraz na bloku operacyjnym,,D.W22. + 5 + zna zasady żywienia pacjentów, z uwzględnieniem leczenia dietetycznego, wskazań przed- i pooperacyjnych według protokołu kompleksowej opieki okołooperacyjnej dla poprawy wyników leczenia (Enhanced Recovery After Surgery, ERAS),,D.W23. + 6 + zna czynniki zwiększające ryzyko okołooperacyjne,,D.W24. + 7 + zna zasady przygotowania pacjenta do zabiegu operacyjnego w trybie pilnym iplanowym, w chirurgii jednego dnia oraz zasady opieki nad pacjentem po zabiegu operacyjnym w celu zapobiegania wczesnym i późnym powikłaniom,,D.W25. + 8 + zna zasady opieki nad pacjentem z przetoką jelitową i moczową,,D.U1. + 9 + potrafi gromadzić informacje, formułować diagnozę pielęgniarską, ustalać cele i plan opieki pielęgniarskiej, wdrażać interwencje pielęgniarskie oraz dokonywać ewaluacji opieki pielęgniarskiej,,D.U2. + 10 + potrafi prowadzić poradnictwo w zakresie samoopieki pacjentów w różnym wieku i stanie zdrowia dotyczące wad rozwojowych, chorób i uzależnień,,D.U3. + 11 + potrafi prowadzić profilaktykę powikłań występujących w przebiegu chorób,,D.U6. + 12 + potrafi dobierać technikę i sposoby pielęgnowania rany, w tym zakładania opatrunków,,D.U7. + 13 + potrafi dobierać metody i środki pielęgnacji ran na podstawie ich klasyfikacji,,D.U8. + 14 + potrafi rozpoznawać powikłania po specjalistycznych badaniach diagnostycznych izabiegach operacyjnych,,D.U19. + 15 + potrafi pielęgnować pacjenta z przetoką jelitową oraz rurką intubacyjną i tracheotomijną,,D.K2. + 16 + jest gotów do przestrzegać praw pacjenta,,D.K4. + 17 + jest gotów do ponosić odpowiedzialność za wykonywane czynności zawodowe,
Kryteria oceniania
zajęcia praktyczne Dyskusja, PEU: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych opisanych w PEU w powiązaniu ze zdolnością trafnego dokonywania wyborów w formie ustnej kryt_zal: Dyskusja podczas pogadanki oraz instruktażu wstępnego. oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny Obserwacja/opinia, PEU: 9,10,11,12,13,14,15,16,17 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Obserwacja podczas wykonywania czynności pielęgnacyjno-leczniczych. Obserwacja podczas pracy. Przedłużona obserwacja przez opiekuna / nauczyciela prowadzącego. Ocena 360° (opinie nauczycieli, kolegów/koleżanek, innych współpracowników). oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny Sprawdzian umiejętności, PEU: 9,10,11,12,13,14,15 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Student potrafi zaplanować i realizować zgodnie ze standardami działania pielęgnacyjno-terapeutyczne i edukacyjne. Zaliczenie umiejętności praktycznych zawartych w Dzienniku Umiejętności Praktycznych oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny Symulacja, PEU: 9,10,11,12,13,14,15,16,17 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Czynny udział w symulacji medycznej. Zaliczenie umiejętności praktycznych zawartych w Dzienniku Umiejętności Praktycznych. oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny Sprawdzian wiedzy, PEU: 1,2,3,4,5,6,7,8 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie wiedzy opisanej w PEU, powiązanej z umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Ustny sprawdzian wiedzy podczas instruktażu i pogadanki oceny: 0 - 100 % Bardzo dobry 0 - -1 % Dobry plus 0 - -1 % Dobry 0 - -1 % Dostateczny plus 0 - -1 % Dostateczny
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: