Kliniczne podstawy fizjoterapii w pediatrii i neurologii dziecięcej (Kliniczne podstawy fizjoterapii IV) FFI-SM>KPPIN
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/2020-Z: | W cyklu 2021/2022-L: | W cyklu 2020/2021-Z: | W cyklu 2022/2023-L: |
Efekty kształcenia
STANDARD + D.W1. + etiologia, patomechanizm, objawy i przebieg dysfunkcji narządu ruchu w zakresie: ortopedii i traumatologii, medycyny sportowej, reumatologii, neurologii i neurochirurgii oraz pediatrii, neurologii dziecięcej, w stopniu umożliwiającym racjonalne stosowanie środków fizjoterapii,,STANDARD + D.W2. + zasady diagnozowania oraz ogólne zasady i sposoby leczenia najczęstszych dysfunkcji narządu ruchu w zakresie: ortopedii i traumatologii, medycyny sportowej, reumatologii, neurologii, neurochirurgii oraz pediatrii, neurologii dziecięcej, w stopniu umożliwiającym racjonalne stosowanie środków fizjoterapii,,STANDARD + D.U17. + przeprowadzić wywiad oraz zebrać podstawowe informacje na temat rozwoju i stanu zdrowia dziecka,,STANDARD + D.U18. + ocenić rozwój psychomotoryczny dziecka,,STANDARD + D.U19. + przeprowadzić ocenę aktywności spontanicznej noworodka i niemowlęcia,,STANDARD + D.U20. + dokonać oceny poziomu umiejętności funkcjonalnych dziecka w zakresie motoryki i porozumiewania się w oparciu o odpowiednie skale,,STANDARD + D.U21. + przeprowadzić kliniczną ocenę podwyższonego lub obniżonego napięcia mięśniowego u dziecka w tym spastyczności i sztywności,,STANDARD + D.U26. + planować, dobierać - w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta - i prowadzić postępowanie fizjoterapeutyczne u dzieci i młodzieży z zaburzeniami ruchowymi pochodzenia ośrodkowego, mózgowym porażeniem dziecięcym, z dysrafizmem rdzeniowym, z chorobami nerwowo-mięśniowymi, z okołoporodowymi uszkodzeniami splotów i nerwów obwodowych, z neuro- i miogennymi zanikami mięśni (atrofiami i,STANDARD + KS6. + korzystania z obiektywnych źródeł informacji,,STANDARD + KS9. + przyjęcia odpowiedzialności związanej z decyzjami podejmowanymi w ramach działalności zawodowej, w tym w kategoriach bezpieczeństwa własnego i innych osób.
Literatura
1.Fizjoterapia w pediatrii / red. nauk. Włodzisław Kuliński, Krzysztof Zeman ; współpr. Teresa Orlik. - Warszawa: Wydaw. Lekarskie PZWL, 2012. 2.Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa: drugi i trzeci rok życia / Theodor Hellbrügge, Sonja Coulin, Eva Heiß-Begemann, Fritz Lajosi, Dora Menara, Reglindis Schamberger, Hartmut Schirm, Barbara Ernst, Wolfgang Ernst, Horst Otte, Götz Köhler, Heinz Egelkraut; przekł. Krystyna Kołodziej, Grażyna Banaszek. - Wyd. 4. - Wrocław: Fundacja "Promyk Słońca". Oddział: Oficyna Wydawnicza Atut - Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe, 2014. 3.Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa: pierwszy rok życia / Theodor Hellbrügge, Fritz Lajosi, Dora Menara, Reglindis Schamberger, Thomas Rautenstrauch; przy współpr. Ingrid Beinroth, Hildegardy Bönisch-Warner, Margi Bär; przekł. Krystyna Kołodziej, Grażyna Banaszek. - Wyd. 4. - Wrocław: Fundacja "Promyk Słońca". Oddział: Oficyna Wydawnicza Atut - Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe, 2014.1.Fizjoterapeutyczna metoda globalnych wzorców posturalnych / P. Souchard - wyd. I polskie, red. M. Żak, Edra Urban & Partner, 2014.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: