Metodyka nauczania języka angielskiego 1 AFI-ALJ-SL>MENA1
Język angielski w europejskim i polskim kontekście edukacyjnym.
Czego nauczać? Dane językowe (systemy języka).
Podejścia, teorie, techniki nauczania języka angielskiego.
Zarządzanie grupą uczniów.
Style dydaktyczne lektora i strategie uczenia się uczniów.
Różnice indywidualne pomiędzy uczniami.
Motywowanie. Autonomia. Indywidualizacja..
Diagnoza, kontrola, ocenianie pracy dydaktycznej.
Rozwijanie sprawności myślenia i kreatywności.
Współpraca lektora z otoczeniem.
Dobór środków dydaktycznych.
CLIL
Nauczanie dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym, dorosłych.
SPE.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Zna i rozumie terminologię właściwą dla metodyki nauczania języka angielskiego jako obcego oraz fakty i teorie naukowe związane z nauczaniem języków obcych.
Potrafi planować lekcje języka obcego
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę jako lektor języka angielskiego.
Jest gotów do krytycznej oceny odbieranych informacji i stosowania wiedzy w praktyce.
Jest gotów pełnić odpowiedzialnie rolę lektora (przygotować zajęcia w oparciu o aktualną wiedzę z zakresu dydaktyki języków obcych).
Kryteria oceniania
Wykonanie zadań (kolokwia) na ocenę. Suma punktów wyrażona w procentach.
Presentation: klarowność, dobór źródeł, praktyczność pomysłów
Literatura
Róg, T. 2020. Nauczanie języków obcych. Teoria, badania, praktyka. Lublin: Werset.
Scrivener, J. 2005. Learning Teaching. Macmillan Publishers.
materiał własne nauczyciela
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: