Zajęcia sprawnościowe z elementami ratownictwa specjalistycznego I - obóz zimowy WRM-SL>ZSOBZ
Nadrzędnym celem przedmiotu jest:1.Popularyzacja zdrowego stylu życia2.Stworzenie studentom możliwości do rozwijania zainteresowań i uzdolnień sportowych.3.Kształtowanie charakteru i wzmacnianie psychiki studentów, kształtowanie postaw moralnych i społecznych.4.Zapoznanie studentów z elementami samoobronny.5.Zapoznanie studentów z elementami ratownictwa specjalistycznego.6.kształtowanie kondycji fizycznej, wzmacnianie wszystkich grup mięśniowych, praca nadsiłą, wytrzymałością, szybkością organizmu wśród przyszłych ratowników medycznych poprzez zajęciaogólnorozwojowe również w zmiennych warunkach terenowych.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2021/2022-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: |
Efekty kształcenia
STANDARD + B.U3. + dbać o bezpieczeństwo własne, pacjentów, otoczenia i środowiska, przestrzegając zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów i zasad regulujących postępowanie w przypadku różnych rodzajów zagrożeń,STANDARD + B.W42. + sposoby zwiększania sprawności fizycznej,STANDARD + K.K1. + posiada świadomość korzystania z różnych form aktywności fizycznej w celu zdrowego stylu życia, poprawienia sprawności i wyglądu własnej sylwetki
Kryteria oceniania
zajęcia praktyczne Dyskusja, PEU: B.U3.,B.W42.,K.K1. podst oc: Podstawą oceny jest dyskusja podczas zajęć. kryt_zal: 5,0 Bardzo dobre opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych oraz przygotowania materiałów możliwych do zastosowania w praktyce społecznej 4,5 Dobre opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, umiejętność wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych w przedmiotowym zakresie, oraz przygotowania materiałów możliwych do zastosowania w praktyce resocjalizacyjnej 4,0 Dobre opanowanie większości wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, umiejętność wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych z tego zakresu 3,5 Wiedza, umiejętności i kompetencje opisane w PEU opanowane na dostatecznym poziomie, umiejętność wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych z tego zakresu 3,0 Wiedza, umiejętności i kompetencje opisane w EK opanowane w podstawowym zakresie, wybiórcza umiejętność wskazania możliwości aplikacyjnych w przedmiotowym zakresie oceny: 92 - 100 % Bardzo dobry 84 - 91 % Dobry plus 76 - 83 % Dobry 68 - 75 % Dostateczny plus 56 - 67 % Dostateczny Obserwacja/opinia, PEU: B.U3.,B.W42.,K.K1. podst oc: Podstawą oceny jest obserwacja studentów podczas zajęć. kryt_zal: 5,0 Bardzo dobre opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych oraz przygotowania materiałów możliwych do zastosowania w praktyce społecznej 4,5 Dobre opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, umiejętność wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych w przedmiotowym zakresie, oraz przygotowania materiałów możliwych do zastosowania w praktyce resocjalizacyjnej 4,0 Dobre opanowanie większości wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, umiejętność wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych z tego zakresu 3,5 Wiedza, umiejętności i kompetencje opisane w PEU opanowane na dostatecznym poziomie, umiejętność wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych z tego zakresu 3,0 Wiedza, umiejętności i kompetencje opisane w EK opanowane w podstawowym zakresie, wybiórcza umiejętność wskazania możliwości aplikacyjnych w przedmiotowym zakresie oceny: 92 - 100 % Bardzo dobry 84 - 91 % Dobry plus 76 - 83 % Dobry 68 - 75 % Dostateczny plus 56 - 67 % Dostateczny Sprawdzian umiejętności, PEU: B.U3.,B.W42.,K.K1. podst oc: Sprawdzian umiejętności praktycznych. kryt_zal: 5,0 Bardzo dobre opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych oraz przygotowania materiałów możliwych do zastosowania w praktyce społecznej 4,5 Dobre opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, umiejętność wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych w przedmiotowym zakresie, oraz przygotowania materiałów możliwych do zastosowania w praktyce resocjalizacyjnej 4,0 Dobre opanowanie większości wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, umiejętność wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych z tego zakresu 3,5 Wiedza, umiejętności i kompetencje opisane w PEU opanowane na dostatecznym poziomie, umiejętność wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych z tego zakresu 3,0 Wiedza, umiejętności i kompetencje opisane w EK opanowane w podstawowym zakresie, wybiórcza umiejętność wskazania możliwości aplikacyjnych w przedmiotowym zakresie oceny: 92 - 100 % Bardzo dobry 84 - 91 % Dobry plus 76 - 83 % Dobry 68 - 75 % Dostateczny plus 56 - 67 % Dostateczny
Literatura
1. Sztuka samoobrony - Dougherty Martin J. Wydawnictwo: Gola. 2013. *Literatura dostępna w Bibliotece Uczelnianej *Literatura dostępna w Bibliotece Uczelnianej
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: