First Aid - Pediatric WRM-SL>FAPED
Przedmiot prowadzony w języku angielskim. Celem przedmiotu jest nabycie wiedzy i umiejętności posługiwania się językiem angielskim w trakcie udzielania pierwszej pomocy poszkodowanemu pediatrycznemu.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/2021-L: | W cyklu 2023/2024-L: | W cyklu 2021/2022-L: | W cyklu 2022/2023-L: | W cyklu 2019/2020-L: |
Efekty kształcenia
STANDARD + C.W41. + zasady łańcucha przeżycia,STANDARD + C.W42. + zasady udzielania pierwszej pomocy pacjentom nieurazowym,STANDARD + C.W43. + zasady ewakuacji poszkodowanych z pojazdu,STANDARD + C.W44. + zasady udzielania pierwszej pomocy ofiarom wypadków,STANDARD + C.W45. + zasady i technikę wykonywania opatrunków,STANDARD + C.W56. + zasady prowadzenia podstawowej i zaawansowanej resuscytacji krążeniowo-oddechowej u osób dorosłych i dzieci,STANDARD + C.W73. + procedury medyczne stosowane przez ratownika medycznego, w szczególności zaopatrywanie ran i oparzeń, tamowanie krwotoków, unieruchamianie złamań, zwichnięć i skręceń oraz unieruchamianie kręgosłupa, ze szczególnym uwzględnieniem odcinka szyjnego, a także podawanie leków,STANDARD + C.W78. + postępowanie przedszpitalne w stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego u osób dorosłych i dzieci,STANDARD + K.K4. + systematycznie wzbogaca wiedzę zawodową, jest świadom własnych ograniczeń, kształtuje umiejętności zawodowe dążąc do profesjonalizmu,STANDARD + C.U9. + układać pacjenta w pozycji właściwej dla rodzaju choroby lub odniesionych obrażeń ciała,STANDARD + C.U38. + prowadzić podstawowe i zaawansowane czynności resuscytacyjne u osób dorosłych, dzieci, niemowląt i noworodków, z uwzględnieniem prawidłowego zastosowania urządzeń wspomagających resuscytację (urządzenia do kompresji klatki piersiowej, respiratora),STANDARD + C.U39. + przywracać drożność dróg oddechowych metodami bezprzyrządowymi,STANDARD + B.U16. + porozumiewać się z pacjentem w jednym z języków obcych na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Kryteria oceniania
wykład Sprawdzian wiedzy, PEU: C.W41.,C.W42.,C.W43.,C.W44.,C.W45.,C.W56.,C.W73.,C.W78. podst oc: Pozytywna ocena ze sprawdzianu wiedzy kryt_zal: 5,0 Bardzo dobre opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych oraz przygotowania materiałów możliwych do zastosowania w praktyce społecznej 4,5 Dobre opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, umiejętność wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych w przedmiotowym zakresie, oraz przygotowania materiałów możliwych do zastosowania w praktyce resocjalizacyjnej 4,0 Dobre opanowanie większości wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, umiejętność wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych z tego zakresu 3,5 Wiedza, umiejętności i kompetencje opisane w PEU opanowane na dostatecznym poziomie, umiejętność wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych z tego zakresu 3,0 Wiedza, umiejętności i kompetencje opisane w EK opanowane w podstawowym zakresie, wybiórcza umiejętność wskazania możliwości aplikacyjnych w przedmiotowym zakresie oceny: 92 - 100 % Bardzo dobry 84 - 91 % Dobry plus 76 - 83 % Dobry 68 - 75 % Dostateczny plus 56 - 67 % Dostateczny ,ćwiczenia Dyskusja, PEU: C.U9.,C.U38. podst oc: Podstawą oceny jest dyskusja podczas zajęć. kryt_zal: 5,0 Bardzo dobre opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych oraz przygotowania materiałów możliwych do zastosowania w praktyce społecznej 4,5 Dobre opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, umiejętność wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych w przedmiotowym zakresie, oraz przygotowania materiałów możliwych do zastosowania w praktyce resocjalizacyjnej 4,0 Dobre opanowanie większości wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, umiejętność wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych z tego zakresu 3,5 Wiedza, umiejętności i kompetencje opisane w PEU opanowane na dostatecznym poziomie, umiejętność wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych z tego zakresu 3,0 Wiedza, umiejętności i kompetencje opisane w EK opanowane w podstawowym zakresie, wybiórcza umiejętność wskazania możliwości aplikacyjnych w przedmiotowym zakresie oceny: 92 - 100 % Bardzo dobry 84 - 91 % Dobry plus 76 - 83 % Dobry 68 - 75 % Dostateczny plus 56 - 67 % Dostateczny Sprawdzian umiejętności, PEU: C.U9.,C.U38.,C.U39. podst oc: Podstawa oceny jest pozytywne zaliczenie ćwiczeń praktycznych kryt_zal: 5,0 Bardzo dobre opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych oraz przygotowania materiałów możliwych do zastosowania w praktyce społecznej 4,5 Dobre opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, umiejętność wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych w przedmiotowym zakresie, oraz przygotowania materiałów możliwych do zastosowania w praktyce resocjalizacyjnej 4,0 Dobre opanowanie większości wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, umiejętność wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych z tego zakresu 3,5 Wiedza, umiejętności i kompetencje opisane w PEU opanowane na dostatecznym poziomie, umiejętność wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych z tego zakresu 3,0 Wiedza, umiejętności i kompetencje opisane w EK opanowane w podstawowym zakresie, wybiórcza umiejętność wskazania możliwości aplikacyjnych w przedmiotowym zakresie oceny: 92 - 100 % Bardzo dobry 84 - 91 % Dobry plus 76 - 83 % Dobry 68 - 75 % Dostateczny plus 56 - 67 % Dostateczny
Literatura
1.Anna W. Kierczak. Angielski w praktyce ratownika medycznego. PZWL Wydanie: Warszawa, 1, 2020. *Literatura dostępna w Bibliotece Uczelnianej. 1.Podlewska A. ANGIELSKI W TŁUMACZENIACH. MEDYCZNY. Wydawca: Preston Publishing. 2018. *Literatura dostępna w Bibliotece Uczelnianej.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: