Podstawy inżynierii ruchu TTR-SL>PYIIR
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K_W20 + 1 + rozumie i wyjaśnia podstawowe definicje i oznaczenia związane z inżynierią ruchu drogowego i zasadami ruchu drogowego.,K_W20 + 2 + rozumie i wyjaśnia zasady ruchu różnych pojazdów po drogach publicznych.,K_W20 + 3 + posiada wiedzę z zakresu rodzaju i oznakowania dróg publicznych, korytarzy międzynarodowych i ulic.,K_W20 + 4 + ma wiedzę z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego,K_W20 + 5 + rozpoznaje i umie zastosować zasady zarządzania i sterowania ruchem drogowym.,K_W20 + 6 + posiada wiedzę z zakresu inteligentnymi systemów sterowania ruchem na drogach miejskich, tunelach i autostradach.,K_U01 + 7 + potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.,K_U15 + 8 + potrafi rozwiązywać i obliczać podstawowe zagadnienia z organizacji ruchu drogowego,K_U04 + 9 + potrafi przygotować i przedstawić prezentację poświęconom wynikom realizacji zadania inżynierskiego
Kryteria oceniania
ćwiczenia Sprawdzian wiedzy, PEU: 8 podst oc: Ocenianie na podstawie wiedzy i rozwiązywania zadań w formie kolokwium weryfikujące osiągnięcie zakładanych efektów uczenia się kryt_zal: Warunkiem zaliczenia jest otrzymanie oceny pozytywnej z kolokwium. oceny: 91 - 100 % Bardzo dobry 81 - 90 % Dobry plus 71 - 80 % Dobry 61 - 70 % Dostateczny plus 51 - 60 % Dostateczny ,wykład Kolokwium, PEU: 1,2,3,4,5,6 podst oc: Ocenianie na podstawie pisemnego kolokwium weryfikujące osiągnięcie zakładanych efektów uczenia się kryt_zal: Warunkiem zaliczenia jest otrzymanie oceny pozytywnej z kolokwium. oceny: 91 - 100 % Bardzo dobry 81 - 90 % Dobry plus 71 - 80 % Dobry 61 - 70 % Dostateczny plus 51 - 60 % Dostateczny ,projekt Prezentacja, PEU: 7 podst oc: Student jest zobowiązany przedstawić prezentację na zajęciach weryfikującą osiągnięcie zakładanych efektów uczenia się kryt_zal: Prezentacja wykonana samodzielnie lub w grupach przedstawiona w uzgodnionym terminie z prowadzącym zajęcia. oceny: 91 - 100 % Bardzo dobry 81 - 90 % Dobry plus 71 - 80 % Dobry 61 - 70 % Dostateczny plus 51 - 60 % Dostateczny Sprawdzian umiejętności, PEU: 9 podst oc: Ocenianie na podstawie wiedzy i umiejętności rozwiązywania zadań w formie kolokwium weryfikujące osiągnięcie zakładanych efektów uczenia się kryt_zal: Warunkiem zaliczenia jest otrzymanie oceny pozytywnej z kolokwium. oceny: 91 - 100 % Bardzo dobry 81 - 90 % Dobry plus 71 - 80 % Dobry 61 - 70 % Dostateczny plus 51 - 60 % Dostateczny
Literatura
1.Gaca S., Suchorzewski W., Tracz M.: Inżynieria ruchu drogowego. Teoria i praktyka, WKiŁ 2009 2.Roz. Min. Infrast. z dnia 3.07.2003r. w sprawie szczegółowych. warunków technicznych dla znaków drogowych 3.Komar Z., Wolek Cz.: Inżynieria ruchu drogowego. Politechnika Wrocławska 1994 4.R. Krystek „Węzły drogowe i autostradowe". Wydawnictwo WKiŁ 1999 i 2008. 1. Czasopismo Spedycja Transport Logistyka. 2.Czasopismo Logistyka 3.Czasopismo Geoinżynieria drogi, mosty, tunele. 4.J. Piłat, P. Radziszewski. Nawierzchnie Asfaltowe. Wydawnictwo Komunikacji i Łączności 2007);
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: