Statystyka medyczna PPI-SM>STATMED1
Opanowanie umiejętności doboru podstawowych metod statystycznych odpowiednich do rodzaju prowadzonych badań. Wykonania podstawowych obliczeń za pomocą pakietu statystycznego oraz interpretacja wyników przeprowadzonych analiz.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/2021-L: | W cyklu 2023/2024-L: | W cyklu 2021/2022-L: | W cyklu 2022/2023-L: | W cyklu 2019/2020-L: |
Efekty kształcenia
C.W4. + 1 + zna zasady przygotowywania baz danych do analiz statystycznych,,C.W5. + 2 + zna narzędzia informatyczne, testy statystyczne i zasady opracowywania wyników badań naukowych,,C.U4. + 3 + potrafi przygotowywać bazy danych do obliczeń statystycznych,,C.U3. + 4 + potrafi przeprowadzić badanie naukowe, zaprezentować i zinterpretować jego wyniki oraz odnieść je do aktualnego stanu wiedzy,,C.U5. + 5 + potrafi stosować testy parametryczne i nieparametryczne dla zmiennych zależnych i niezależnych,,C.K4. + 6 + jest gotów do rozwiązywania złożonych problemów etycznych związanych z wykonywaniem zawodu pielęgniarki i wskazywania priorytetów w realizacji określonych zadań,
Kryteria oceniania
wykład Kolokwium, PEU: 1,2 podst oc: opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU kryt_zal: test jednokrotnego wyboru oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny ,ćwiczenia Dyskusja, PEU: 3,4,5,6 podst oc: opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązanych ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Czynny udział w dyskusji oceny: 0 - 100 % Bardzo dobry 0 - -1 % Dobry plus 0 - -1 % Dobry 0 - -1 % Dostateczny plus 0 - -1 % Dostateczny Sprawdzian umiejętności, PEU: 3,4,5,6 podst oc: opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązanych ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Przygotowanie do analizy problemu biomedycznego przedstawionego w oryginalnym, opublikowanym artykule naukowym, włączając w to publikacje w języku angielskim oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny
Literatura
1. A. Stanisz: Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny. Tom 1- 3. StatSoft, Kraków, 20071.M. Rabiej: Statystyka z programem Statistica. Helion, Gliwice, 2012 2.A. Lemańsczyk: Statystyka w pigułce. UM Poznań, Poznań, 2016 3.I. Roterman-Kinieczna. Statystyka na receptę. Wprowadzenie do statystyki medycznej. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków, 2010
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: