Symulacja medyczna w pielęgniarstwie PPI-SM>SMWP1
Zapoznanie studenta z procesem kształcenia pielęgniarek metodą symulacji medycznej. Przygotowanie studenta do działalności dydaktycznej- metodą symulacji medycznej. Kształtowanie umiejętności dydaktycznych mających zastosowanie w kształceniu i doskonaleniu medycznym. Kształtowanie postawy empatii, odpowiedzialności i sumienności podczas pełnionych ról zawodowych pielęgniarki, pielęgniarza
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
A.W25. + 1 + zna metody nauczania i środki dydaktyczne stosowane w kształceniu przeddyplomowym i podyplomowym,,A.U15. + 2 + potrafi dobierać odpowiednie środki i metody nauczania w działalności dydaktycznej,,A.K3. + 3 + jest gotów do okazywania dbałości o prestiż związany z wykonywaniem zawodu pielęgniarki i solidarność zawodową,
Kryteria oceniania
ćwiczenia Dyskusja, PEU: 1 podst oc: opanowanie wiedzy opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Kryterium zaliczenia jest: Wykazanie wiedzy i zrozumienia tematu. Zgodność formułowanych wypowiedzi ze stanem aktualnej wiedzy. Poprawność terminologiczna i językowa. Logiczny układ treści. oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 75 - 84 % Dobry 65 - 74 % Dostateczny plus 55 - 64 % Dostateczny Obserwacja/opinia, PEU: 2,3 podst oc: opanowanie umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Kryterium zaliczenia jest: Zaangażowanie, aktywność w zajęciach. Twórcze myślenie, efektywne rozwiązywanie, problemów sytuacyjnych stawianie czoła przeciwnością (rozumowanie przyczynowo – skutkowe, elastyczne reagowanie w obliczu zmian i trudności). Analiza i wnioskowanie oraz argumentacja własnych działań. Korzystanie z dostępnych źródeł, środków gromadzenia i przetwarzania informacji. Znajomość, rozumienie i umiejętność połączenia wiedzy teoretycznej z wiedzą praktyczną. oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 75 - 84 % Dobry 65 - 74 % Dostateczny plus 55 - 64 % Dostateczny Sprawdzian umiejętności, PEU: 2,3 podst oc: opanowanie umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Zaliczenie w oparciu o: •opracowanie scenariusza symulacji NW, PW, WW •aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach. oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 75 - 84 % Dobry 65 - 74 % Dostateczny plus 55 - 64 % Dostateczny Symulacja, PEU: 2,3 podst oc: opanowanie umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Zaliczenie w oparciu o: • aktywne uczestnictwo w symulacji medycznej NW, PW,WW oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 75 - 84 % Dobry 65 - 74 % Dostateczny plus 55 - 64 % Dostateczny
Literatura
1.Czekirda M. Wprowadzenie do symulacji medycznych w: M.Czekirda (red.) Symulacja medyczna w pielęgniarstwie. Innovatio Press, Lublin, 2019. 2. Kański A.: Scenariusze symulacyjne. Medycyna ratunkowa. Urban & Partner, Wrocław 2018. ISBN 978-0-4706-5787-4. 2.Łuczyński W.: Przewodnik do ćwiczeń z pediatrii i chorób wewnętrznych nauczanych metodą symulacji medycznej. Zakład Symulacji Medycznych. https://www.umb.edu.pl/photo/pliki/Wdosymulacji-wersja 2018. 3. Thoureen T.L., Scott S.B.: Scenariusze symulacyjne. Medycyna ratunkowa. Edra Urban & Partner 2018, wyd. 1. 6. Czekajlo M1,4, Dąbrowski M2, Dąbrowska A.: Symulacja medyczna jako profesjonalne narzędzie wpływające na bezpieczeństwo pacjenta wykorzystywane w procesie nauczania. Pol Merkur Lekarski, 2015; XXXVIII (228); 360–363. 7. Ślusarska B. Zarzycka D. Majda A. (red) Umiejętności pielęgniarskie. Katalog check-list, Warszawa, 2017. 1.Białek K., Cyran K.: Aktywne metody dydaktyczne – subiektywne kompendium. W: Wykładowca doskonały. Red. A. Rozmus. Warszawa 2013. 2.Kamińska A., Majda A., Ogórek-Tęcza B., Radwańska J.: (2014) Nowe metody oceny umiejętności praktycznych studentów pielęgniarstwa [on-line] Dostępne przez: <www. tojned.net. The Online Journal of New Horizons in Education 2014; 4(1): 32-38.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: