Promocja zdrowia i profilaktyka w pediatrii PPI-SM>PZIPP
Celem przedmiotu jest ukazanie znaczenia promocji zdrowia i profilaktyki w populacji wieku rozwojowego
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/2020-Z: | W cyklu 2021/2022-Z: | W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2020/2021-Z: | W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: |
Efekty kształcenia
B.W22. + 1 + zna zakres profilaktyki i prewencji chorób zakaźnych, chorób społecznych i chorób cywilizacyjnych,,B.W23. + 2 + zna procedurę i zakres bilansu zdrowia dziecka i osoby dorosłej,,B.U22. + 3 + potrafi dostosowywać do rozpoznanych potrzeb zdrowotnych dostępne programy promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej,,B.K5. + 4 + jest gotowy do ponoszenia odpowiedzialności za realizowane świadczenia zdrowotne,
Kryteria oceniania
ćwiczenia Dyskusja, PEU: 1,2 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych opisanych w PEU w powiązaniu ze zdolnością trafnego dokonywania wyborów w formie ustnej kryt_zal: Dyskusja podczas pogadanki oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny Obserwacja/opinia, PEU: 3,4 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Przygotowanie programu edukacji zdrowotnej, przedstawienie go w wybranym środowisku oraz informacja zwrotna dotycząca treści oraz metod dostosowanych do wybranej grupy wiekowej oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny Sprawdzian umiejętności, PEU: 3,4 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Przygotowanie programu promocji/ edukacji dla wybranej grupy wiekowej z zakresu pediatrii. Przeprowadzenie pogadanki/ zajęć edukacyjnych w środowisku szkolnym/ przedszkolnym. oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny Symulacja, PEU: 3,4 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Czynny udział w symulacji medycznej. Zaliczenie umiejętności praktycznych zawartych w Dzienniku Umiejętności Praktycznych. oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny
Literatura
1.Barbara Woynarowska; PZWL 2017; " Edukacja zdrowotna"; 2. Anna Andruszkiewicz, Mariola Banaszkiewicz; Lublin 2008; "Promocja zdrowia".1.Mary E. Muscari; PZWL 2019; „ Pediatria i pielęgniarstwo pediatryczne”; 2.Artykuły poglądowe i przeglądowe opublikowane w latach 2000- 2019 w: „ Medycyna po dyplomie”, Pediatria po dyplomie”, Pediatria polska”, „ Klinika pediatryczna”; 3.Kaczmarski M., Piskorz- Ogórek K.; HELP MED., Kraków 2014; „ Pediatria i pielęgniarstwo pediatryczne”;
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: