Promocja zdrowia i świadczenia profilaktyczne PPI-SM>PZDRŚP
Przedmiot porusza tematykę promocji zdrowia oraz edukacji zdrowotnej.Uwzglednia szerokie spektrum czynników kształtujących warunki życia oraz zwraca uwagę na ogólny wymiar zdrowia rodziny,przede wszystkim w znaczeniu jego kontroli i powiększania.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
B.W21. + 1 + zna założenia i zasady tworzenia oraz ewaluacji programów zdrowotnych oraz metody edukacji terapeutycznej,,B.W22. + 2 + zna zakres profilaktyki i prewencji chorób zakaźnych, chorób społecznych i chorób cywilizacyjnych,,B.W23. + 3 + zna procedurę i zakres bilansu zdrowia dziecka i osoby dorosłej,,B.W24. + 4 + zna badania profilaktyczne oraz programy profilaktyczne finansowane ze środków publicznych przez Narodowy Fundusz Zdrowia,,B.U23. + 5 + potrafi dostosowywać do rozpoznanych potrzeb zdrowotnych dostępne programy promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej,,B.U24. + 6 + potrafi wdrażać programy promocji zdrowia dla pacjentów i ich rodzin,,B.U25. + 7 + potrafi stosować wybrane metody edukacji zdrowotnej,,B.U25. + 8 + potrafi prowadzić działania w zakresie profilaktyki i prewencji chorób zakaźnych, chorób społecznych i chorób cywilizacyjnych,,B.U26. + 9 + potrafi reagować na swoiste zagrożenia zdrowotne występujące w środowisku zamieszkania, edukacji i pracy,,B.K1. + 10 + jest gotów do dokonywania krytycznej oceny działań własnych i działań współpracowników z poszanowaniem różnic światopoglądowych i kulturowych,,B.K2. + 11 + jest gotów do formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej i zasięgania porad ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu,
Kryteria oceniania
wykład Egzamin pisemny, PEU: 1,2,3,4 podst oc: Podstawą oceny jest zaliczenie egzaminu końcowego w formie testu jednokrotnego wyboru. kryt_zal: Egzamin końcowy w formie testu oceny: 100 - 100 % Bardzo dobry 85 - 99 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny ,ćwiczenia Obserwacja/opinia, PEU: 5,6,7,8,9,10,11 podst oc: Podstawą oceny jest obserwacja studentów podczas zajęć w planowaniu programów promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej w trakcie wykonywania praktyki zawodowej. kryt_zal: Obserwacja podczas wykonywania czynności pielęgnacyjno-leczniczych. Obserwacja podczas pracy. Przedłużona obserwacja przez opiekuna / nauczyciela prowadzącego. Ocena 360° (opinie nauczycieli, kolegów/koleżanek, innych współpracowników) oceny: 100 - 100 % Bardzo dobry 85 - 99 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny Sprawdzian umiejętności, PEU: 5,6,7,8,9,10,11 podst oc: Podstawą oceny jest wdrażanie zadań z zakresu profilaktyki i prewencji w wybranych przypadkach . kryt_zal: Podstawą oceny jest zaliczenie kolokwium oceny: 100 - 100 % Bardzo dobry 85 - 99 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny Symulacja, PEU: 5,6,7,8,9,10,11 podst oc: Podstawą oceny jest umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemu i współpracy w zespole interdyscyplinarnym. kryt_zal: Czynny udział w symulacji medycznej. Zaliczenie umiejętności praktycznych zawartych w Dzienniku Umiejętności Praktycznych. oceny: 100 - 100 % Bardzo dobry 85 - 99 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny
Literatura
1.B.Woynarowska"Edukacja zdrowotna"Wydawnictwo Naukowe PWN Warszawa 2008 2.Redakcja naukowa J.Gromadzka-Ostrowska"Edukacja prozdrowotna i promocja zdrowia"wydawnictwo SGGW Warszawa 20191.A.Litwiejko"Podstawy zdrowia publicznego w aspekcie prawno-społecznym" Oficyna Wydawnicza ATUT-Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe Wrocław 2010 2.Z.Kawczyńska-Butrym"Rodzina-zdrowie-choroba.Koncepcje i praktyka pielęgniarstwa rodzinnego"Wydawnictwo CZELEJ Sp.z o.o.Wydanie I polskie Lublin 2001
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: