Praktyka pielęgniarska oparta na dowodach naukowych PPI-SM>PPDN
Ukazanie zasad praktyki opartej na dowodach naukowych i zastosowania ich w pielęgniarstwie
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/2020-Z: | W cyklu 2021/2022-Z: | W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2020/2021-Z: | W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: |
Efekty kształcenia
C.W8. + 1 + zna zasady praktyki opartej na dowodach naukowych w medycynie (evidence based medicine) i w pielęgniarstwie (evidence based nursing practice),,C.U6. + 2 + potrafi korzystać ze specjalistycznej literatury naukowej krajowej i zagranicznej, naukowych baz danych oraz informacji i danych przekazywanych przez międzynarodowe organizacje i stowarzyszenia pielęgniarskie,,C.U7. + 3 + potrafi przygotowywać rekomendacje w zakresie opieki pielęgniarskiej w oparciu o dowody naukowe.,C.K1. + 4 + potrafi dokonywania krytycznej oceny działań własnych i działań współpracowników z poszanowaniem różnic światopoglądowych i kulturowych,
Kryteria oceniania
wykład Egzamin pisemny, PEU: 1 podst oc: Opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU kryt_zal: Test wielokrotnego wyboru z jedną prawidłową odpowiedzią oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny ,ćwiczenia Prezentacja, PEU: 2,3,4 podst oc: Opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązanych ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością w możliwych do zastosowania w praktyce kryt_zal: Przygotowanie rekomendacji dla wybranej placówki w zakresie opieki pielęgniarskiej w oparciu o dowody naukowe oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny Prace samokształceniowe studentów, PEU: 3 podst oc: Opanowanie wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązanych ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością w możliwych do zastosowania w praktyce kryt_zal: Przygotowanie w grupie 2-3 osobowej analizy PICO wybranego pytania klinicznego oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny Sprawdzian umiejętności, PEU: 2,3,4 podst oc: Opanowanie umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązanych ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością w możliwych do zastosowania w praktyce kryt_zal: Krytyczna analiza specjalistycznej literatury naukowej krajowej i zagranicznej, naukowych baz danych oraz informacji i danych przekazywanych przez międzynarodowe organizacje i stowarzyszenia pielęgniarskie wykorzystywana w pracy na zajęciach podczas udziału w zadaniach oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny
Literatura
H. Lenartowicz, M. Kózka: Metodologia badań w pielęgniarstwie, Warszawa 2010 N. Cullum, D. Ciliska, R. Brian Haynes, S. Marks: Evidence-based Nursing, Blackwell Publishing, Oxford 2011M. Lesińska-Sawicka (red.): Zastosowanie case study w pielęgniarstwie. Wprowadzenie do zagadnienia, Warszawa 2009. M. Lesińska-Sawicka: Badania naukowe w pielęgniarstwie. Wybrane zagadnienia. Przewodnik dla studentów, Piła 2017. Artykuły naukowe wykorzystywane do zajęć
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: