Podstawowa opieka zdrowotna PPI-SM>POZ
Przedmiot dotyczy doskonalenia wiedzy z zakresu działań w podstawowej opiece zdrowotnej oraz wykorzystania jej w praktycznej pracy pielęgniarki.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
B.W22. + 1 + zakres profilaktyki i prewencji chorób zakaźnych, chorób społecznych i chorób cywilizacyjnych,,B.U25. + 2 + prowadzić działania w zakresie profilaktyki i prewencji chorób zakaźnych, chorób społecznych i chorób cywilizacyjnych,,B.U26. + 3 + reagować na swoiste zagrożenia zdrowotne występujące w środowisku zamieszkania, edukacji i pracy,,B.K1. + 4 + dokonywania krytycznej oceny działań własnych i działań współpracowników z poszanowaniem różnic światopoglądowych i kulturowych,,B.K2. + 5 + formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej i zasięgania porad ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu,
Kryteria oceniania
praktyka zawodowa Dyskusja, PEU: 1 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych opisanych w PEU w powiązaniu ze zdolnością trafnego dokonywania wyborów w formie ustnej kryt_zal: Dyskusja podczas pogadanki oraz instruktażu wstępnego. oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny Sprawdzian umiejętności, PEU: 2,3,4,5 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Student potrafi zaplanować i realizować zgodnie ze standardami działania pielęgnacyjno-terapeutyczne i edukacyjne. Zaliczenie umiejętności praktycznych zawartych w Dzienniku Umiejętności Praktycznych oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny
Literatura
1. Kawczyńska-Butrym Z., 2001. Rodzina –zdrowie -choroba. Koncepcja i praktyka pielęgniarstwa rodzinnego. Czelej. 2. Węgrzynowicz M.,2009.Rola podstawowej opieki zdrowotnej w systemie ochrony zdrowia. PWSZ im. St. Staszica w Pile. 3 .Latkowski J.B., Lukas W., 2006.Medycyna rodzinna. PZWL.1.Oblacińska A., Ostręga W., 2003. Standardy i metodyka pracy pielęgniarki i higienistki szkolnej. Instytut Matki i Dziecka, Zakład Medycyny Szkolnej. 2.Bożko K., Sito A., 2002. Zdrowie kobiety. PZWL.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: