Pielęgniarstwo epidemiologiczne PPI-SM>PEPID
Poznanie roli i zadań epidemiologii i mikrobiologii oraz metod zapobieganiaszerzeniu się zakażeń szpitalnych we współczesnej medycynie. Przygotowaniepielęgniarki/położnej do prowadzenia profilaktyki, nadzoru i monitorowaniadziałań w zakresie higieny szpitalnej. Poznanie czynników etiologicznych orazpostaci klinicznych zakażeń w oddziałach szpitalnych.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
B.W5. + 1 + zna założenia organizacji i nadzoru epidemiologicznego w zakładach opieki zdrowotnej,,B.W6. + 2 + zna uwarunkowania występowania, kontroli i profilaktyki zakażeń szpitalnych w różnych oddziałach szpitalnych, z uwzględnieniem czynników etologicznych, w tym patogenów alarmowych,,B.W7. + 3 + zna zasady planowania, opracowania, wdrażania i nadzorowania działań zapobiegawczych oraz przeciwepidemicznych,,B.U5. + 4 + potrafi stosować zasady zapobiegania i zwalczania zakażeń szpitalnych oraz nadzoru epidemiologicznego w różnych zakładach opieki zdrowotnej,,B.U6. + 5 + potrafi planować i przeprowadzać edukację personelu w zakresie profilaktyki i zwalczania zakażeń i chorób zakaźnych,,B.U7. + 6 + potrafi wykorzystywać wskaźniki jakości zarządzania opieką pielęgniarską w nadzorze epidemiologicznym,,B.K5. + 7 + jest gotów do ponoszenia odpowiedzialności za realizowane świadczenia zdrowotne,
Kryteria oceniania
wykład Egzamin pisemny, PEU: 1,2,3 podst oc: opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU kryt_zal: test z jedną prawidłową odpowiedzią oceny: 0 - 100 % Bardzo dobry 0 - -1 % Dobry plus 0 - -1 % Dobry 0 - -1 % Dostateczny plus 0 - -1 % Dostateczny ,ćwiczenia Obserwacja/opinia, PEU: 4,5,6,7 podst oc: opanowanie wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do wykorzystania w praktyce kryt_zal: obserwacja zaangażowania podczas zajęć oceny: 0 - 100 % Bardzo dobry 0 - -1 % Dobry plus 0 - -1 % Dobry 0 - -1 % Dostateczny plus 0 - -1 % Dostateczny Sprawdzian umiejętności, PEU: 4,5,6,7 podst oc: opanowanie umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do wykorzystania w praktyce kryt_zal: przygotowanie planu edukacji personelu medycznego na temat podany przez prowadzącego oceny: 0 - 100 % Bardzo dobry 0 - -1 % Dobry plus 0 - -1 % Dobry 0 - -1 % Dostateczny plus 0 - -1 % Dostateczny
Literatura
1. Jędrychowski W., Podstawy epidemiologii. Podręcznik dla studentów i lekarzy. Wydawnictwo UJ, Kraków 2002 2. Fleischer M., Bober-Gheek B. Podstawy pielęgniarstwa epidemiologicznego. Edra Urban & Partner, 2015. 1. Marcinkowski J.T. (red): Higiena, profilaktyka i organizacja w zawodach medycznych. PZWL, Warszawa 2003
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: