Opieka i edukacja zdrowotna w zaburzeniach układu nerwowego PPI-SM>OZDRUN
Student poznaje zasady opieki nad pacjentem, ze schorzeniami układu nerwowego, z uwzględnieniem edukacji zdrowotnej, niezbędnej do zachowania jak najlepszego stanu zdrowia, zapobiegania powikłaniom, dobrego funkcjonowania w warunkach domowych, rehabilitacji.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2020/2021-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: | W cyklu 2021/2022-Z: | W cyklu 2023/2024-Z: |
Efekty kształcenia
B.W52. + 1 + zna zasady opieki pielęgniarskiej nad pacjentem z zaburzeniami układu nerwowego, w tym chorobami degeneracyjnymi.,B.U61. + 2 + potrafi sprawować zaawansowaną opiekę pielęgniarką nad pacjentem z zaburzeniami układu nerwowego, w tym z chorobami degeneracyjnymi.,B.K5. + 3 + jest gotów do ponoszenia odpowiedzialności za realizowane świadczenia zdrowotne,
Kryteria oceniania
wykład Kolokwium, PEU: 1 podst oc: test/sprawdzian wiedzy kryt_zal: 1.przesłanie opracowania, do nauczyciela przedmiotu, w ustalonym czasie 2.uzyskanie pozytywnej oceny oceny: 0 - 100 % Bardzo dobry 0 - -1 % Dobry plus 0 - -1 % Dobry 0 - -1 % Dostateczny plus 0 - -1 % Dostateczny ,ćwiczenia Obserwacja/opinia, PEU: 2,3 podst oc: opinia opiekuna praktyk kryt_zal: 1.przesłanie opracowania, do nauczyciela przedmiotu, w ustalonym czasie 2.uzyskanie pozytywnej oceny oceny: 0 - 100 % Bardzo dobry 0 - -1 % Dobry plus 0 - -1 % Dobry 0 - -1 % Dostateczny plus 0 - -1 % Dostateczny Prezentacja, PEU: 2,3 podst oc: samodzielnie przygotowana prezentacja kryt_zal: 1.przesłanie opracowania, do nauczyciela przedmiotu, w ustalonym czasie 2.uzyskanie pozytywnej oceny oceny: 0 - 100 % Bardzo dobry 0 - -1 % Dobry plus 0 - -1 % Dobry 0 - -1 % Dostateczny plus 0 - -1 % Dostateczny Sprawdzian umiejętności, PEU: 2,3 podst oc: sprawdzian umiejętnośći praktycznych kryt_zal: 1.przesłanie opracowania, do nauczyciela przedmiotu, w ustalonym czasie 2.uzyskanie pozytywnej oceny oceny: 0 - 100 % Bardzo dobry 0 - -1 % Dobry plus 0 - -1 % Dobry 0 - -1 % Dostateczny plus 0 - -1 % Dostateczny Symulacja, PEU: 2,3 podst oc: jakość pielęgnowania i przygotowania chorego do edukacji, realizowania dokumentacji procesu pielęgnowania, realizacji działań kryt_zal: 1.przesłanie opracowania, do nauczyciela przedmiotu, w ustalonym czasie 2.uzyskanie pozytywnej oceny oceny: 0 - 100 % Bardzo dobry 0 - -1 % Dobry plus 0 - -1 % Dobry 0 - -1 % Dostateczny plus 0 - -1 % Dostateczny
Literatura
1.Adamkiewicz B., Głąbiński A., Klimek A.: Neurologia dla studentów wydziału pielęgniarstwa. Wolters Kluwer Polska Kraków, wyd.1 2010 2.Jabłońska R., Ślusarz R.: Wybrane problemy pielęgnacyjne w schorzeniach układu nerwowe-go. Continuo, Wrocław 2012 3.Jaracz K., Kozubski W.: Pielęgniarstwo neurologiczne. PZWL, Warszawa 2015 4.Adamczyk K., Turowski K.: Procedury pielęgnowania w neurologii i neurochirurgii, Neuro-centrum, Lublin 2007 5.Prusiński A. Neurologia praktyczna. PZWL 2011 6.Karski J. B. (red.) Praktyka i teoria promocji zdrowia, CeDeWu, Warszawa 2009 7.Woynarowska B. :Edukacja zdrowotna. PWN, Warszawa 2007 1.Mazur R.: Neurologia kliniczna. Via Medica, Gdańsk, wyd. 3 2007 2.Jaracz K.: Rola pielęgniarki w leczeniu trombolitycznym chorych z ostrym niedo-krwiennym udarem mózgu. Pielęgniarstwo Chirurgiczne i Angiologiczne, 1: 1-4 2009 3.Krajewska-Kułak E., Szczepański M.: Badanie fizykalne w praktyce pielęgniarki i po-łożnej – Badanie neurologiczne. Czelej, Lublin 2008 4.Wilczewska L. w :Sławek J. (red.): Spastyczność – od patofizjologii do leczenia: Opieka pielęgniarska nad chorym ze spastycznością. Via Medica, Gdańsk 2007 5.Smolińska A., Książkiewicz B.: Pielęgnowanie chorych z udarem mózgu. Choroby Serca i Naczyń, tom 4, nr 1, 6–9 2007 6.Liberski P., Kozubski W.: Neurologia, podręcznik dla studentów medycyny. PZWL Warszawa 2008 7.Adamczyk K.: Pielęgnowanie chorych po udarach mózgowych. Czelej Lublin 2003
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: