Opieka i edukacja zdrowotna w leczeniu żywieniowym PPI-SM>OZDRLŻW
rzedmiot ma na celu pogłębienie wiedzy o leczeniu żywieniowym przewlekle chorych oraz przedstawienie metod żywienia i sposobów zapobiegania powikłaniom związanym z niedożywieniem
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
B.W45. + 1 + zna zasady współpracy z zespołem żywieniowym w planowaniu i realizacji metod, technik oraz rodzajów żywienia dojelitowego i pozajelitowego w ramach profilaktyki powikłań,,B.U49. + 2 + zna wykorzystywać standaryzowane narzędzia w przeprowadzaniu oceny stanu odżywienia pacjenta,,B.U50. + 3 + potrafi monitorować stan ogólny pacjenta w czasie leczenia żywieniowego,,B.U51. + 4 + potrafi prowadzić żywienie dojelitowe z wykorzystaniem różnych technik, w tym pompy perystaltycznej i żywienia pozajelitowego drogą żył centralnych i obwodowych,,B.K5. + 5 + jest gotów do ponoszenia odpowiedzialności za realizowane świadczenia zdrowotne,
Kryteria oceniania
wykład Egzamin pisemny, PEU: 1 podst oc: opanowanie całokształtu wiedzy opisanej w PEU kryt_zal: egzamin zawierający pytania: jednokrotnego wyboru, zdań niedokończonych, pytań otwartych i półotwartych. oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 90 - 94 % Dobry plus 80 - 89 % Dobry 70 - 79 % Dostateczny plus 60 - 69 % Dostateczny ,ćwiczenia Obserwacja/opinia, PEU: 2,3,4,5 podst oc: opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązanych ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Ocena 360°- opinie nauczyciela, kolegów/koleżanek, samoocena oceny: 0 - 100 % Bardzo dobry 0 - -1 % Dobry plus 0 - -1 % Dobry 0 - -1 % Dostateczny plus 0 - -1 % Dostateczny Prezentacja, PEU: 2,3,4,5 podst oc: opanowanie umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązanych ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Przygotowanie planu opieki oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 90 - 94 % Dobry plus 80 - 89 % Dobry 70 - 79 % Dostateczny plus 60 - 69 % Dostateczny Sprawdzian umiejętności, PEU: 2,3,4,5 podst oc: opanowanie umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązanych ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Wykonanie zleconego zadania wg obowiązujących standardów, procedur. Zaliczenie umiejętności z wpisem zaliczenia do Dziennika Umiejętności Praktycznych oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 90 - 94 % Dobry plus 80 - 89 % Dobry 70 - 79 % Dostateczny plus 60 - 69 % Dostateczny Symulacja, PEU: 2,3,4,5 podst oc: opanowanie umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązanych ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Udział w symulacji. Zaliczenie umiejętności z wpisem zaliczenia do Dziennika Umiejętności Praktycznych oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 90 - 94 % Dobry plus 80 - 89 % Dobry 70 - 79 % Dostateczny plus 60 - 69 % Dostateczny
Literatura
1.Sobotka L. (red. naczelny) „Postawy żywienia klinicznego edycja czwarta” Krakowskie Wydawnictwo Scientifica Sp.z o.o. Kraków 2013 2.Szczygieł B. „Niedożywienie związane z chorobą - występowanie, rozpoznanie” PZWL Warszawa 2011 1.Subocki J. Kunecki M. Zmarzły A. Rudzki S. „Standardy żywienia dojelitowgo dorosłych pacjentów w warunkach domowych” VIA MEDICA Gdańsk 2019 2.Polskie Towarzystwo Żywienia Pozajelitowego i Dojelitowego Praca zbiorowa „Standardy żywienia pozajelitowego i żywienia dojelitowego” PZWL Warszawa 2005
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: