Koordynowana opieka zdrowotna PPI-SM>KOPZDR
Przedmiot dotyczy zapoznania się z możliwościami koordynacji w opiece zdrowotnej, metodami tej koordynacji oraz sposobami tworzenia programów koordynowanej opieki zdrowotnej.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
B.W16. + 1 + zna modele opieki koordynowanej funkcjonujące w Rzeczypospolitej Polskiej i wybranych państwach,,B.W17. + 2 + zna regulacje prawne w zakresie koordynacji opieki zdrowotnej nad świadczeniobiorcą w systemie ochrony zdrowia,,B.W18. + 3 + zna zasady koordynowania programów zdrowotnych oraz procesu organizacji i udzielania świadczeń zdrowotnych w różnych obszarach systemu ochrony zdrowia,,B.W19. + 4 + zna zasady funkcjonowania zespołów interdyscyplinarnych w opiece zdrowotnej,,B.U19. + 5 + potrafi koordynować realizację świadczeń zdrowotnych dla pacjentów ze schorzeniami przewlekłymi,,B.U20. + 6 + potrafi opracowywać diagnozę potrzeb zdrowotnych i plan organizacji opieki oraz leczenia na poziomie organizacji i międzyinstytucjonalnym,,B.U21. + 7 + potrafi planować i koordynować proces udzielania świadczeń zdrowotnych, z uwzględnieniem kryterium jakości i efektywności,,B.K3. + 8 + jest gotów do okazywania dbałości o prestiż związany z wykonywaniem zawodu pielęgniarki i solidarność zawodową,,B.K4. + 9 + jest gotów do rozwiązywania złożonych problemów etycznych związanych z wykonywaniem zawodu pielęgniarki i wskazywania priorytetów w realizacji określonych zadań,
Kryteria oceniania
wykład Egzamin pisemny, PEU: 1,2,3,4 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie wiedzy opisanej w PEU, powiązanej z umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Zaliczenie egzaminu końcowego w formie testu z zakresu tematyki wykładów oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny ,ćwiczenia Dyskusja, PEU: 5,6,7,8,9 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych opisanych w PEU w powiązaniu ze zdolnością trafnego dokonywania wyborów w formie ustnej kryt_zal: Zaprezentowanie modeli koordynowanej opieki zdrowotnej w Polsce, dobrych praktyk wykorzystanych na przykładzie doświadczeń europejskich i amerykańskich oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny Obserwacja/opinia, PEU: 5,6,7,8,9 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Przedstawienie na podstawie przekazanych treści przez nauczyciela, całościowego planu koordynowanej opieki zdrowotnej dla pacjenta w wybranej jednostce chorobowej oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny Sprawdzian umiejętności, PEU: 5,6,7,8,9 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: utworzenie planu koordynowanej opieki zdrowotnej wobec pacjenta: ze schorzeniami przewlekłymi oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny
Literatura
1. T. Jędrzejczyk, W.P. Kalbarczyk, P. Szynkiewicz, " Koordynowania opieka zdrowotna", wyd. Prometic, 2019; 2. G. Schrijvers, " Opieka koordynowana lepiej i taniej", NFZ, Warszawa, 2017.1. M. Guzek, " O zespole koordynowanej opieki zdrowotnej", Poradnia Medycyny Rodzinnej w Siedlcach, 2020; 2. A. Zapaśnik, M. Wojnarowska, " Koncepcja Koordynowanej Ambulatoryjnej Opieki Zdrowotnej", Polskie Towarzystwo Programó Zdrowotnych, Gdańska, 2016.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: