Edukacja terapeutyczna w wybranych chorobach przewlekłych PPI-SM>EDTER
Przedmiot dotyczy doskonalenia metod i sposobów edukacji zdrowotnej skierowanej wobec pacjentów ze schorzeniami przewlekłymi
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
B.W13. + 1 + zna metody oceny stanu zdrowia pacjenta w poradnictwie pielęgniarskim,,B.W14. + 2 + zna zasady postępowania terapeutycznego w przypadku najczęstszych problemów zdrowotnych,,B.W15. + 3 + zna zasady doboru badań diagnostycznych i interpretacji ich wyników w zakresie posiadanych uprawnień zawodowych,,B.U11. + 4 + potrafi diagnozować zagrożenia zdrowotne pacjenta z chorobą przewlekłą,,B.U12. + 5 + potrafi oceniać adaptację pacjenta do choroby przewlekłej,,B.U14. + 6 + potrafi przygotowywać materiały edukacyjne dla pacjenta i jego rodziny w ramach poradnictwa zdrowotnego,,B.U15. + 7 + potrafi wykorzystywać zasoby technologiczne dla potrzeb poradnictwa zdrowotnego,,B.U16. + 8 + potrafi dobierać i stosować metody oceny stanu zdrowia pacjenta w ramach udzielania porad pielęgniarskich,,B.U17. + 9 + potrafi dokonywać wyboru i zlecać badania diagnostyczne w ramach posiadanych uprawnień zawodowych,,B.U18. + 10 + potrafi wdrażać działanie terapeutyczne w zależności od oceny stanu pacjenta w ramach posiadanych uprawnień zawodowych,,B.K3. + 11 + jest gotów do okazywania dbałości o prestiż związany z wykonywaniem zawodu pielęgniarki i solidarność zawodową,,B.K4. + 12 + jest gotów do rozwiązywania złożonych problemów etycznych związanych z wykonywaniem zawodu pielęgniarki i wskazywania priorytetów w realizacji określonych zadań,,B.K5. + 13 + jest gotów do ponoszenia odpowiedzialności za realizowane świadczenia zdrowotne,
Kryteria oceniania
praktyka zawodowa Obserwacja/opinia, PEU: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Obserwacja podczas wykonywania czynności pielęgnacyjno-leczniczych. Obserwacja podczas pracy. Przedłużona obserwacja przez opiekuna / nauczyciela prowadzącego. Ocena 360° (opinie nauczycieli, kolegów/koleżanek, innych współpracowników). oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny Prezentacja, PEU: 4,5,6,7,8,9,10,11,12,13 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU kryt_zal: Przygotowanie programu edukacji zdrowotnej dla wybranego pacjenta oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny Sprawdzian umiejętności, PEU: 4,5,6,7,8,9,10,11,12,13 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Student potrafi zaplanować i realizować zgodnie ze standardami działania pielęgnacyjno-terapeutyczne i edukacyjne. Zaliczenie umiejętności praktycznych zawartych w Dzienniku Umiejętności Praktycznych oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny
Literatura
1.Barbara Woynarowska; PZWL 2017; " Edukacja zdrowotna"; 2. Anna Andruszkiewicz, Mariola Banaszkiewicz; Lublin 2008; "Promocja zdrowia".2.Artykuły poglądowe i przeglądowe opublikowane w latach 2000- 2019 w: „ Medycyna po dyplomie”
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: