Dydaktyka medyczna PPI-SM>DYME
Przedmiot ma za zadanie przygotować studenta do pracy dydaktycznej związanej z tematami medycznymi. Ułatwić studentowi dobór odpowiednich metod i środków dydaktycznych oraz stworzenie odpowiednich metod i narzędzi kontrolno oceniających. Przedstawione treści mają za zadanie pomóc w swobodnym poruszaniu się w wystąpieniach publicznych dla różnych grup zawodowych oraz wiekowych.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/2020-Z: | W cyklu 2021/2022-Z: | W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2020/2021-Z: | W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: |
Efekty kształcenia
A.W23. + 1 + zna podstawowe pojęcia z zakresu dydaktyki medycznej,,A.W24. + 2 + zna zasady przygotowania do działalności dydaktycznej,,A.W25. + 3 + zna metody nauczania i środki dydaktyczne stosowane w kształceniu przeddyplomowym i podyplomowym,,A.U15. + 4 + potrafi dobierać odpowiednie środki i metody nauczania w działalności dydaktycznej,,A.U16. + 5 + potrafi dokonywać weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się i organizacji procesu kształcenia zawodowego,,A.K2. + 6 + jest gotów do formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej i zasięgania porad ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu,
Kryteria oceniania
ćwiczenia Prezentacja, PEU: 4,5,6 podst oc: kryt_zal: oceny: 0 - 100 % Bardzo dobry 0 - -1 % Dobry plus 0 - -1 % Dobry 0 - -1 % Dostateczny plus 0 - -1 % Dostateczny Prace samokształceniowe studentów, PEU: 4 podst oc: kryt_zal: oceny: 0 - 100 % Bardzo dobry 0 - -1 % Dobry plus 0 - -1 % Dobry 0 - -1 % Dostateczny plus 0 - -1 % Dostateczny Sprawdzian umiejętności, PEU: 4,5,6 podst oc: kryt_zal: oceny: 0 - 100 % Bardzo dobry 0 - -1 % Dobry plus 0 - -1 % Dobry 0 - -1 % Dostateczny plus 0 - -1 % Dostateczny ,wykład Egzamin pisemny, PEU: 1,2,3 podst oc: Czynne uczestnictwo w wykładach, udział w dyskusjach. kryt_zal: Pozytywne zaliczenie testu składającego się z pytań zamkniętych oraz z pytań otwartych. oceny: 96 - 100 % Bardzo dobry 91 - 95 % Dobry plus 86 - 90 % Dobry 80 - 85 % Dostateczny plus 75 - 79 % Dostateczny Prace samokształceniowe studentów, PEU: 3 podst oc: Samodzielne przygotowanie konspektu zajęć na wybrany temat związany z medycyną. kryt_zal: Ocena stworzonych celów kształcenia, ich taksonomia, doboru odpowiednich metod oraz środków dydaktycznych. oceny: 96 - 100 % Bardzo dobry 91 - 95 % Dobry plus 86 - 90 % Dobry 80 - 85 % Dostateczny plus 75 - 79 % Dostateczny
Literatura
1.Kupisiewicz C., Dydaktyka. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo impuls, Kraków 2012. 2.Okoń W. Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2003. 1.Ciechanowicz W. Pedagogika. PZWL, Warszawa 2008. 2.Kruszewski R. (red.), Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2007. 3.Knowles M. S., Holton III E. F., Swanson R. A., Edukacja dorosłych. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2009
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: