Badania naukowe w pielęgniarstwie PPI-SM>BADNAU
Przygotowanie studenta do przeprowadzenia badań naukowych w zakresie pielęgniarstwa lub badań oceniających system opieki zdrowotnej i potrzeby zdrowotne społeczeństwa. Umiejętność korzystania z osiągnięć naukowych i publikowania wyników badań naukowych.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
C.W1. + 1 + zna kierunki, zakres i rodzaj badań naukowych w pielęgniarstwie,,C.W2. + 2 + zna reguły dobrych praktyk w badaniach naukowych,,C.W3. + 3 + zna metody i techniki badawcze stosowane w badaniach naukowych w pielęgniarstwie,,C.U1. + 4 + potrafi wskazywać kierunki i zakres badań naukowych w pielęgniarstwie,,C.U2. + 5 + potrafi zaplanować badanie naukowe i omówić jego cel oraz spodziewane wyniki,,C.U3. + 6 + potrafi przeprowadzić badanie naukowe, zaprezentować i zinterpretować jego wyniki oraz odnieść je do aktualnego stanu wiedzy,,C.K2. + 7 + jest gotowy do formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej i zasięgania porad ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu,
Kryteria oceniania
ćwiczenia Dyskusja, PEU: 4,5,6,7 podst oc: opanowanie umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązanych ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Udział w dyskusji. oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny Egzamin pisemny, PEU: 2,3 podst oc: opanowanie całokształtu wiedzy opisanej w PEU kryt_zal: Egzamin pisemny polegający na udzieleniu odpowiedzi na pytania otwarte. oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny Prezentacja, PEU: 4,5,6,7 podst oc: opanowanie umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązanych ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: praca w grupie, przygotowanie i prezentacja projektu wykonanego w trakcie ćwiczeń oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny Prace samokształceniowe studentów, PEU: 6,7 podst oc: opanowanie umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązanych ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Przygotowanie bazy artykułów naukowych, min 10 pozycji (autor/rzy, tytuł artykułu, nazwa czasopisma, numer, rok wydania, strony, komentarz do artykułu - dot. materiału i metody wykorzystanej w opisywanym badaniu) na wybrany temat na podstawie przeglądu czasopism polskich i anglojęzycznych z ostatnich 5 lat oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny ,wykład Egzamin pisemny, PEU: 1,2,3 podst oc: opanowanie całokształtu wiedzy opisanej w PEU kryt_zal: Egzamin pisemny polegający na udzieleniu odpowiedzi na pytania otwarte. oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny
Literatura
1. Radomski D., Grzanka A. Metodologia badań naukowych w medycynie. Wyd. UMP, Poznań 2011. 2.Niebrój L, Pampuszko P. Prawo medyczne. Bioetyka, Urban & Partner, Sp. z o.o, Wrocław, 2017. 3. H. Lenartowicz, M. Kózka: Metodologia badań w pielęgniarstwie, Warszawa 2010 4. F. Bereźnicki: Praca dyplomowa na studiach I i II stopnia z nauk społecznych, Kraków 2010. 1. M. Lesińska-Sawicka (red.): Zastosowanie case study w pielęgniarstwie. Wprowadzenie do zagadnienia, Warszawa 2009. 2. M. Lesińska-Sawicka: Badania naukowe w pielęgniarstwie. Wybrane zagadnienia. Przewodnik dla studentów, Piła 2017.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: