Pedagogika PPI-SL>PIAD
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
B.W10. + 1 + zna pojęcia dewiacji i zaburzenia, ze szczególnym uwzględnieniem patologii dziecięcej,,B.W11. + 2 + zna zjawisko dyskryminacji społecznej, kulturowej, etnicznej oraz ze względu na płeć,,B.W12. + 3 + zna podstawowe pojęcia i zagadnienia z zakresu pedagogiki jako nauki stosowanej iprocesu wychowania w aspekcie zjawiska społecznego (chorowania, zdrowienia, hospitalizacji, umierania),,B.W13. + 4 + rozumie problematykę procesu kształcenia w ujęciu edukacji zdrowotnej,,B.W14. + 5 + zna metodykę edukacji zdrowotnej dzieci, młodzieży i dorosłych,,B.U1. + 6 + rozpoznaje zachowania prawidłowe, zaburzone i patologiczne,,B.U4. + 7 + identyfikuje błędy i bariery w procesie komunikowania się,,B.U5. + 8 + wykorzystuje techniki komunikacji werbalnej i pozawerbalnej w opiece pielęgniarskiej,,B.U6. + 9 + tworzy warunki do prawidłowej komunikacji z pacjentem i członkami zespołu opieki,,B.U9. + 10 + proponuje działania zapobiegające dyskryminacji i rasizmowi oraz dewiacjom i patologiom wśród dzieci i młodzieży,,B.U10. + 11 + rozpoznaje potrzeby edukacyjne w grupach odbiorców usług pielęgniarskich,,B.U11. + 12 + opracowuje programy edukacyjne w zakresie działań prozdrowotnych dla różnych grup odbiorców,,B.U12. + 13 + stosuje przepisy prawa dotyczące praktyki zawodowej pielęgniarki,,B.K1. + 14 + kieruje się dobrem pacjenta, szanuje godności i autonomię osób powierzonych opiece, okazuje zrozumienie dla różnic światopoglądowych i kulturowych oraz empatię w relacji z pacjentem i jego rodziną,,B.K6. + 15 + przewiduje i uwzględnia czynniki wpływające na reakcje własne i pacjenta,B.K7. + 16 + dostrzega i rozpoznaje własne ograniczenia w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych oraz dokonuje samooceny deficytów i potrzeb edukacyjnych.
Kryteria oceniania
samokształcenie Prace samokształceniowe studentów, PEU: 12,13 podst oc: opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością wskazania i opisania możliwości aplikacyjnych oraz przygotowania materiałów możliwych do zastosowania w praktyce społecznej kryt_zal: oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny ,wykład Test, PEU: 1,2,3,4 podst oc: opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU kryt_zal: oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny ,ćwiczenia Obserwacja/opinia, PEU: 14,15,16 podst oc: opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych kryt_zal: oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny Prace samokształceniowe studentów, PEU: 12,13 podst oc: opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością wskazania i opisania możliwości aplikacyjnych oraz przygotowania materiałów możliwych do zastosowania w praktyce społecznej kryt_zal: oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny Test, PEU: 5,6,7,8,9,10,11 podst oc: opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU kryt_zal: oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: