Psychologia PPI-SL>PGAY
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/2020-Z: | W cyklu 2021/2022-Z: | W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2020/2021-Z: | W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: |
Efekty kształcenia
B.W1. + 1 + zna psychologiczne podstawy rozwoju człowieka, jego zachowania prawidłowe i zaburzone,,B.W2. + 2 + zna problematykę relacji człowiek - środowisko społeczne i mechanizmy funkcjonowania człowieka w sytuacjach trudnych,,B.W3. + 3 + zna etapy rozwoju psychicznego człowieka i występujące na tych etapach prawidłowości,,B.W4. + 4 + zna pojęcie emocji i motywacji oraz zaburzenia osobowościowe,,B.W5. + 5 + zna istotę, strukturę i zjawiska zachodzące w procesie przekazywania i wymiany informacji oraz modele i style komunikacji interpersonalnej,,B.W6. + 6 + zna techniki redukowania lęku, metody relaksacji oraz mechanizmy powstawania i zapobiegania zespołowi wypalenia zawodowego,,B.W10. + 7 + zna pojęcia dewiacji i zaburzenia, ze szczególnym uwzględnieniem patologii dziecięcej,,B.U1. + 8 + potrafi rozpoznawać zachowania prawidłowe, zaburzone i patologiczne,,B.U2. + 9 + potrafi oceniać wpływ choroby i hospitalizacji na stan fizyczny i psychiczny człowieka,,B.U3. + 10 + potrafi oceniać funkcjonowanie człowieka w sytuacjach trudnych (stres, frustracja, konflikt, trauma, żałoba) oraz przedstawiać elementarne formy pomocy psychologicznej,,B.U4. + 11 + potrafi identyfikować błędy i bariery w procesie komunikowania się,,B.U5. + 12 + potrafi wykorzystywać techniki komunikacji werbalnej i pozawerbalnej w opiece pielęgniarskiej,,B.U6. + 13 + potrafi tworzyć warunki do prawidłowej komunikacji z pacjentem i członkami zespołu opieki,,B.U7. + 14 + potrafi wskazywać i stosować właściwe techniki redukowania lęku i metody relaksacyjne,,B.U8. + 15 + potrafi stosować mechanizmy zapobiegania zespołowi wypalenia zawodowego,,B.U9. + 16 + potrafi proponować działania zapobiegające dyskryminacji i rasizmowi oraz dewiacjom i patologiom wśród dzieci i młodzieży,,B.K1. + 17 + potrafi kierować się dobrem pacjenta, szanować godności i autonomię osób powierzonych opiece, okazywać zrozumienie dla różnic światopoglądowych i kulturowych oraz empatię w relacji z pacjentem i jego rodziną,,B.K5. + 18 + potrafi zasięgać opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu,,B.K6. + 19 + potrafi przewidywać i uwzględniać czynniki wpływające na reakcje własne i pacjenta
Kryteria oceniania
ćwiczenia Dyskusja, PEU: 8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19 podst oc: opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością w przygotowania materiałów możliwych do zastosowania w praktyce kryt_zal: udział w dyskusji oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny Obserwacja/opinia, PEU: 8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19 podst oc: opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością w przygotowania materiałów możliwych do zastosowania w praktyce kryt_zal: Obserwacja podczas dyskusji, pracy na zajęciach oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny Prace samokształceniowe studentów, PEU: 17,18,19 podst oc: opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością w przygotowania materiałów możliwych do zastosowania w praktyce kryt_zal: Praca pisemna wg podanego schematu z zakresu psychologii rozwoju człowieka oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny ,samokształcenie Dyskusja, PEU: 17,18,19 podst oc: opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością w przygotowania materiałów możliwych do zastosowania w praktyce kryt_zal: Udział w dyskusji oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny Obserwacja/opinia, PEU: 17,18,19 podst oc: opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością w przygotowania materiałów możliwych do zastosowania w praktyce kryt_zal: Obserwacja podczas dyskusji, pracy na zajęciach oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny Prace samokształceniowe studentów, PEU: 3,4,17,18,19 podst oc: opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością w przygotowania materiałów możliwych do zastosowania w praktyce kryt_zal: Praca pisemna wg podanego schematu z zakresu psychologii rozwoju człowieka oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny ,wykład Kolokwium, PEU: 1,2,3,4,5,6,7 podst oc: opanowanie wiedzy opisanej w PEU kryt_zal: Test zawierający pytania otwarte i zamknięte oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny Prace samokształceniowe studentów, PEU: 3,4 podst oc: opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością w przygotowania materiałów możliwych do zastosowania w praktyce kryt_zal: Praca pisemna wg podanego schematu z zakresu psychologii rozwoju człowieka oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: