Geriatria i pielęgniarstwo geriatryczne III PPI-SL>GITP3
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/2021-L: | W cyklu 2023/2024-L: | W cyklu 2021/2022-L: | W cyklu 2022/2023-L: | W cyklu 2019/2020-L: |
Efekty kształcenia
D.W9. + 1 + zna proces starzenia się w aspekcie biologicznym, psychologicznym, społecznym iekonomicznym,,D.W11. + 2 + zna etiopatogenezę najczęstszych schorzeń wieku podeszłego,,D.W12. + 3 + zna narzędzia i skale oceny wsparcia osób starszych i ich rodzin oraz zasady ich aktywizacji,,D.W13. + 4 + zna patofizjologię, objawy kliniczne, przebieg, leczenie i rokowanie chorób wieku rozwojowego: układu oddechowego, układu krążenia, układu nerwowego, dróg moczowych, układu pokarmowego oraz chorób endokrynologicznych, metabolicznych, alergicznych i krwi,,D.W33. + 5 + zna metody i techniki komunikowania się z pacjentem niezdolnym do nawiązania ipodtrzymania efektywnej komunikacji ze względu na stan zdrowia lub stosowane leczenie,,D.U1. + 6 + potrafi gromadzić informacje, formułować diagnozę pielęgniarską, ustalać cele i plan opieki pielęgniarskiej, wdrażać interwencje pielęgniarskie oraz dokonywać ewaluacji opieki pielęgniarskiej,,D.U2. + 7 + potrafi prowadzić poradnictwo w zakresie samoopieki pacjentów w różnym wieku i stanie zdrowia dotyczące wad rozwojowych, chorób i uzależnień,,D.U3. + 8 + potrafi prowadzić profilaktykę powikłań występujących w przebiegu chorób,,D.U14. + 9 + potrafi przygotowywać zapisy form recepturowych substancji leczniczych w ramach kontynuacji leczenia,,D.U15. + 10 + potrafi dokumentować sytuację zdrowotną pacjenta, dynamikę jej zmian i realizowaną opiekę pielęgniarską, z uwzględnieniem narzędzi informatycznych do gromadzenia danych,,D.U16. + 11 + potrafi uczyć pacjenta i jego opiekuna doboru oraz użytkowania sprzętu pielęgnacyjno-rehabilitacyjnego i wyrobów medycznych,,D.U26. + 12 + potrafi przygotowywać i podawać pacjentom leki różnymi drogami, samodzielnie lub na zlecenie lekarza,,D.K1. + 13 + potrafi kierować się dobrem pacjenta, szanować godności i autonomię osób powierzonych opiece, okazywać zrozumienie dla różnic światopoglądowych ikulturowych oraz empatię w relacji z pacjentem i jego rodziną,,D.K2. + 14 + potrafi przestrzegać praw pacjenta,,D.K3. + 15 + potrafi samodzielnie i rzetelnie wykonywać zawodów zgodnie z zasadami etyki, w tym przestrzegać wartości i powinności moralne w opiece nad pacjentem,,D.K4. + 16 + potrafi ponosić odpowiedzialność za wykonywane czynności zawodowe,,D.K5. + 17 + potrafi zasięgać opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu,,D.K6. + 18 + potrafi przewidywać i uwzględniać czynniki wpływające na reakcje własne ipacjenta,D.K7. + 19 + potrafi dostrzegać i rozpoznawać własne ograniczenia w zakresie wiedzy, umiejętności ikompetencji społecznych oraz dokonywania samooceny deficytów ipotrzeb edukacyjnych.
Kryteria oceniania
praktyka zawodowa Dyskusja, PEU: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych opisanych w PEU w powiązaniu ze zdolnością trafnego dokonywania wyborów w formie ustnej kryt_zal: Dyskusja podczas pogadanki oraz instruktażu wstępnego. oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny Obserwacja/opinia, PEU: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Obserwacja podczas wykonywania czynności pielęgnacyjno-leczniczych. Obserwacja podczas pracy. Przedłużona obserwacja przez opiekuna / nauczyciela prowadzącego. Ocena 360° (opinie nauczycieli, kolegów/koleżanek, innych współpracowników) oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny Sprawdzian umiejętności, PEU: 1,2,3,4,5 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Student potrafi zaplanować i realizować zgodnie ze standardami działania pielęgnacyjno-terapeutyczne i edukacyjne. Zaliczenie umiejętności praktycznych zawartych w Dzienniku Umiejętności Praktycznych oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: