Geriatria i pielęgniarstwo geriatryczne II PPI-SL>GITP2
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-L: | W cyklu 2021/2022-L: | W cyklu 2020/2021-L: | W cyklu 2023/2024-L: | W cyklu 2019/2020-L: |
Efekty kształcenia
D.W3. + 1 + zna zasady diagnozowania i planowania opieki nad pacjentem w pielęgniarstwie internistycznym, chirurgicznym, położniczo-ginekologicznym, pediatrycznym, geriatrycznym, neurologicznym, psychiatrycznym, w intensywnej opiece medycznej, opiece paliatywnej, opiece długoterminowej,,D.W9. + 2 + zna proces starzenia się w aspekcie biologicznym, psychologicznym, społecznym iekonomicznym,,D.W11. + 3 + zna etiopatogenezę najczęstszych schorzeń wieku podeszłego,,D.W12. + 4 + zna narzędzia i skale oceny wsparcia osób starszych i ich rodzin oraz zasady ich aktywizacji,,D.U1. + 5 + potrafi gromadzić informacje, formułować diagnozę pielęgniarską, ustalać cele i plan opieki pielęgniarskiej, wdrażać interwencje pielęgniarskie oraz dokonywać ewaluacji opieki pielęgniarskiej,,D.U2. + 6 + potrafi prowadzić poradnictwo w zakresie samoopieki pacjentów w różnym wieku i stanie zdrowia dotyczące wad rozwojowych, chorób i uzależnień,,D.U3. + 7 + potrafi prowadzić profilaktykę powikłań występujących w przebiegu chorób,,D.U14. + 8 + potrafi przygotowywać zapisy form recepturowych substancji leczniczych w ramach kontynuacji leczenia,,D.U15. + 9 + potrafi dokumentować sytuację zdrowotną pacjenta, dynamikę jej zmian i realizowaną opiekę pielęgniarską, z uwzględnieniem narzędzi informatycznych do gromadzenia danych,,D.U16. + 10 + potrafi uczyć pacjenta i jego opiekuna doboru oraz użytkowania sprzętu pielęgnacyjno-rehabilitacyjnego i wyrobów medycznych,,D.K4. + 11 + potrafi ponosić odpowiedzialność za wykonywane czynności zawodowe,,D.K5. + 12 + potrafi zasięgać opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu,,D.K6. + 13 + potrafi przewidywać i uwzględniać czynniki wpływające na reakcje własne ipacjenta,D.K7. + 14 + potrafi dostrzegać i rozpoznawać własne ograniczenia w zakresie wiedzy, umiejętności ikompetencji społecznych oraz dokonywania samooceny deficytów ipotrzeb edukacyjnych.
Kryteria oceniania
zajęcia praktyczne Dyskusja, PEU: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych opisanych w PEU w powiązaniu ze zdolnością trafnego dokonywania wyborów w formie ustnej kryt_zal: Dyskusja podczas pogadanki oraz instruktażu wstępnego. oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny Obserwacja/opinia, PEU: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Obserwacja podczas wykonywania czynności pielęgnacyjno-leczniczych. Obserwacja podczas pracy. Przedłużona obserwacja przez opiekuna / nauczyciela prowadzącego. Ocena 360° (opinie nauczycieli, kolegów/koleżanek, innych współpracowników). oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny Sprawdzian umiejętności, PEU: 3,4,5,6,7,8,9,10 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Student potrafi zaplanować i realizować zgodnie ze standardami działania pielęgnacyjno-terapeutyczne i edukacyjne. Zaliczenie umiejętności praktycznych zawartych w Dzienniku Umiejętności Praktycznych oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny Sprawdzian wiedzy, PEU: 1,2,3,11,12,13,14 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie wiedzy opisanej w PEU, powiązanej z umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Ustny sprawdzian wiedzy podczas instruktażu i pogadanki oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny Symulacja, PEU: 5,6,7,8,9,10,11,12,13,14 podst oc: Podstawą oceny jest opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością do zastosowania w praktyce kryt_zal: Czynny udział w symulacji medycznej. Zaliczenie umiejętności praktycznych zawartych w Dzienniku Umiejętności Praktycznych. oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 80 - 84 % Dobry 75 - 79 % Dostateczny plus 70 - 74 % Dostateczny
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: