Pedagogika OKO-SL>PEDA
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i zagadnieniami z zakresu pedagogiki przedstawienie metod wychowania, trudności wychowawczych, przyczyn ich powstawania i sposobów ich zapobiegania.Zaznajomienie z podstawowymi zasadami komunikacji interpersonalnej oraz jej wpływem na relacje z współpracownikami i klientami.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K_W22 + 1 + Zna i rozumie w sposób zaawansowany treści pedagogiczne przekazywane w trakcie nauczania.,K_U15 + 2 + Potrafi stosować społeczne i pedagogiczne mechanizmy kształtowania postaw prozdrowotnych; w sposób krytyczny korzysta z innowacyjnych rozwiązań proponowanych przez pedagogów; potrafi uzasadnić znaczenie prozdrowotne zabiegów kosmetycznych; stosuje adekwatne do sytuacji formy komunikowania się z klientami; planuje ścieżkę własnego rozwoju zawodowego w oparciu o postęp wiedzy z zakresu kosmetologii.,K_K01 + 3 + Akceptuje potrzebę ciągłego doskonalenia się w zakresie podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobowych szczególnie w relacjach interpersonalnych z klientami.,K_K03 + 4 + Docenia rolę pracy w zespole, konsekwentnie dąży do celu odpowiednio organizując i planując pracę swoją i innych; akceptuje znaczenie prawidłowej komunikacji z klientem i jego rodziną oraz innymi specjalistami.
Kryteria oceniania
wykład Test, PEU: 1 podst oc: opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością wskazania i opisania możliwości aplikacyjnych kryt_zal: oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny ,ćwiczenia Obserwacja/opinia, PEU: 3,4 podst oc: opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych oraz przygotowania materiałów możliwych do zastosowania w praktyce społeczne kryt_zal: oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny Prezentacja, PEU: 2 podst oc: opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością przygotowania materiałów możliwych do zastosowania w praktyce społecznej kryt_zal: oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny Raport/referat, PEU: 2 podst oc: opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością wskazania i opisania możliwości aplikacyjnych kryt_zal: oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny
Literatura
W.CIECHANOWICZ: Pedagogika- podręcznik dla szkół medycznych. PZWL. W-a 2000. W.OKOŃ : Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Wyd. Akad. „Żak”, Warszawa,2003. E.SZYMBORSKA , D.ZAJAC /red./: Podstawowe problemy teorii wychowania. Wyd. Wers. Bydgoszcz, 2006. A.TCHORZEWSKI /red./: Wychowanie w kontekście teoretycznym. Wyd. Akad. Bydg., Bydgoszcz, 2005. M.NOWAK : Podstawy pedagogiki otwartej. Redakcja Wydawnictwo KUL, Lublin, 1999. A.TCHORZEWSKI /red./: Sens życia – sens wychowania. Wyd. Wers, Bydgoszcz, 2001. B.WOYNAROWSKA.; Edukacja zdrowia, PWN. Warszawa 2007.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: