Seminarium dyplomowe II KRM-SL>SDEI2
Konkretyzowanie problemów badawczych w odniesieniu do tematu pracy. Formułowanie hipotez badawczych i ich rodzaje. Rodzaje zmiennych i wskaźników w badaniach naukowych. Zasady prowadzenia badań sondażowych, budowania kwestionariuszy i doboru pytań.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/2022-L: | W cyklu 2024/2025-Z: | W cyklu 2023/2024-L: | W cyklu 2022/2023-L: |
Efekty kształcenia
K1P_W02 + 1 + zna i rozumie metodologiczne reguły i normy dotyczące prowadzenia badań naukowych, sporządzania sprawozdań obejmujących analizę ilościową i jakościową wyników badań empirycznych.,K1P_U01 + 2 + potrafi rozwijać zdolności do formułowania problemów badawczych w zakresie diagnozy obszaru badań kryminalistyki i kryminologii, przygotowania planu poznania zjawisk kryminalnych, szczególnie w odniesieniu do wyodrębniania zmiennych rzutujących na procesy związane z kryminalistyką i kryminologią.,K1P_U03 + 3 + potrafi doskonalić umiejętności w zakresie podejmowania działań w grupie w perspektywie kreowania procedur o charakterze profilaktycznym, prewencyjnym i naprawczym w kryminalistyce i kryminologii,K1P_K02 + 4 + doceniania wiedzy i profesjonalnych umiejętności w odniesieniu do formułowania i rozwiązywania problemów badawczych niezbędnych w diagnozie zjawisk kryminalnych i kryminogennych.
Kryteria oceniania
Seminarium Dyskusja, PEU: 2,3,4 podst oc: Umiejętność formułowania problemów badawczych w odniesieniu do tematów prac, wiązanie ich z hipotezami badawczymi, zmiennymi i wskaźnikami kryt_zal: oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny Kolokwium, PEU: 1 podst oc: Poszerzona wiedza z zakresu formułowania zagadnień badawczych, w tym w szczególności problematyki badawczej kryt_zal: oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny Konsultacje indywidualne, PEU: 1,2,3,4 podst oc: Systematyczność poszerzania tekstu pracy dyplomowej oraz studiowania literatury przedmiotu kryt_zal: oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny Obserwacja/opinia, PEU: 2,3,4 podst oc: Analiza tekstu przedkładanego przez studenta kryt_zal: oceny: 90 - 100 % Bardzo dobry 80 - 89 % Dobry plus 70 - 79 % Dobry 60 - 69 % Dostateczny plus 50 - 59 % Dostateczny
Literatura
Babbie E., 2006. Badania społeczne w praktyce, PWN Warszawa. Hammersley M., Atkinson P.,2000. Metody badań terenowych. Zysk i S-ka, Poznań Billingham Jo, 2007. Redagowanie tekstów, PWN Warszawa Ferguson G. A., Takane Y., 1997. Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice, PWN Warszawa Krajewska A., 2001. Statystyka dla pedagogów. Wybrane zagadnienia, Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie Białystok
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: