Komunikacja społeczna KRM-SL>KOMSP
Komunikacja społeczna pozwala studentom podwyższać kompetencje komunikacyjne poprzez budowanie wiedzy o strukturze i dynamice oraz zależnościach komunikacji. Zasadnicza problematyka dotyczy definiowania przedmiotu w perspektywie różnych ujęć teoretycznych, omawia funkcje komunikowania społecznego, analizuje teorie komunikacji kultury nowoczesnej.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K1P_W05 + 1 + ma elementarną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i prawidłowościach, którym podlegają oraz zna i rozumie zjawiska i procesy charakterystycznych dla różnorodnych grup społecznych.,K1P_W15 + 1 + ma elementarną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i prawidłowościach, którym podlegają oraz zna i rozumie zjawiska i procesy charakterystycznych dla różnorodnych grup społecznych.,K1P_U04 + 3 + potrafi przygotować prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu zmian procesów komunikacyjnych.,K1P_U15 + 4 + ma umiejętność wykorzystywania kompetencji komunikacyjnych w praktyce społecznej.,K1P_U15 + 2 + potrafi prognozować praktyczne skutki konkretnych procesów i zjawisk z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi właściwych dla komunikacji społecznej w sieciach społecznych.,K1P_K02 + 5 + docenia potrzebę kształcenia się i rozwijania swojej wiedzy w odniesieniu do kwestii związanych z podnoszeniem swoich kompetencji komunikacyjnych.
Kryteria oceniania
Ćwiczenia Kolokwium, PEU: 1,3,4,2,5 podst oc: Podstawą oceny jest znajomość terminologii objętej treściami kształcenia. kryt_zal: oceny: 91 - 100 % Bardzo dobry 81 - 90 % Dobry plus 71 - 80 % Dobry 61 - 70 % Dostateczny plus 51 - 60 % Dostateczny Obserwacja/opinia, PEU: 1,3,4,2,5 podst oc: Podstawą oceny jest obserwacja pracy studenta podczas zajęć. kryt_zal: oceny: 91 - 100 % Bardzo dobry 81 - 90 % Dobry plus 71 - 80 % Dobry 61 - 70 % Dostateczny plus 51 - 60 % Dostateczny Prezentacja, PEU: 1,3,4,2,5 podst oc: Podstawą oceny jest prezentacja przygotowana przez studenta. kryt_zal: oceny: 91 - 100 % Bardzo dobry 81 - 90 % Dobry plus 71 - 80 % Dobry 61 - 70 % Dostateczny plus 51 - 60 % Dostateczny Raport/referat, PEU: 1,3,4,2,5 podst oc: Podstawą oceny jest sporządzony przez studenta raport/referat z zakresu realizowanych treści. kryt_zal: oceny: 91 - 100 % Bardzo dobry 81 - 90 % Dobry plus 71 - 80 % Dobry 61 - 70 % Dostateczny plus 51 - 60 % Dostateczny ,laboratorium Kolokwium, PEU: 1,4,5 podst oc: Podstawą oceny jest znajomość terminologii objętej treściami kształcenia. kryt_zal: oceny: 91 - 100 % Bardzo dobry 81 - 90 % Dobry plus 71 - 80 % Dobry 61 - 70 % Dostateczny plus 51 - 60 % Dostateczny Obserwacja/opinia, PEU: 1,4,5 podst oc: Podstawą oceny jest obserwacja pracy studenta podczas zajęć. kryt_zal: oceny: 91 - 100 % Bardzo dobry 81 - 90 % Dobry plus 71 - 80 % Dobry 61 - 70 % Dostateczny plus 51 - 60 % Dostateczny Prezentacja, PEU: 1,4,5 podst oc: Podstawą oceny jest prezentacja przygotowana przez studenta. kryt_zal: oceny: 91 - 100 % Bardzo dobry 81 - 90 % Dobry plus 71 - 80 % Dobry 61 - 70 % Dostateczny plus 51 - 60 % Dostateczny Raport/referat, PEU: 1,4,5 podst oc: Podstawą oceny jest sporządzony przez studenta raport/referat z zakresu realizowanych treści. kryt_zal: oceny: 91 - 100 % Bardzo dobry 81 - 90 % Dobry plus 71 - 80 % Dobry 61 - 70 % Dostateczny plus 51 - 60 % Dostateczny ,wykład Kolokwium, PEU: 1,2,5 podst oc: Podstawą oceny jest znajomość terminologii objętej treściamikształcenia. kryt_zal: oceny: 91 - 100 % Bardzo dobry 81 - 90 % Dobry plus 71 - 80 % Dobry 61 - 70 % Dostateczny plus 51 - 60 % Dostateczny Obserwacja/opinia, PEU: 1,2,5 podst oc: Podstawą oceny jest obserwacja pracy studenta podczas zajęć. kryt_zal: oceny: 91 - 100 % Bardzo dobry 81 - 90 % Dobry plus 71 - 80 % Dobry 61 - 70 % Dostateczny plus 51 - 60 % Dostateczny Prezentacja, PEU: 1,2,5 podst oc: Podstawą oceny jest prezentacja przygotowana przez studenta. kryt_zal: oceny: 91 - 100 % Bardzo dobry 81 - 90 % Dobry plus 71 - 80 % Dobry 61 - 70 % Dostateczny plus 51 - 60 % Dostateczny Raport/referat, PEU: 1,2,5 podst oc: Podstawą oceny jest sporządzony przez studenta raport/referat z zakresu realizowanych treści. kryt_zal: oceny: 91 - 100 % Bardzo dobry 81 - 90 % Dobry plus 71 - 80 % Dobry 61 - 70 % Dostateczny plus 51 - 60 % Dostateczny
Literatura
H. Paluch, K. Czerwiński, W. J. Maliszewski (red.)Komunikacja społeczna w zarządzaniu. Proces komunikowania w relacjach międzyosobowych., Toruń: Adam Marszałek 2012 R. STEFAŃSKA-KLAR (red.): Komunikowanie się a jakość życia człowieka, uwarunkowania psychologiczno-społeczne ,Racibórz 2009. Z.NĘCKI: Komunikacja międzyludzka, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu: Kraków 2000. M. SOKOŁOWSKI (red.): Media i społeczeństwo: nowe strategie komunikacyjne, Wydawnictwo Adam Marszałek : Toruń 2008. P. G. ZIMBARDO, F. L. RUCH: Komunikowanie się bez słów , w: P. G. ZIMBARDO, F. L. RUCH, Psychologia i życie, PWN: Warszawa 1988.W. GUSTOWSKI: Komunikacja w mediach społecznościowych, Gdynia: Novae Res, 2012. D. ŻUCHOWSKA-SKIBA, M. STOJKOW: Blog – nowa forma przekazu politycznego w społeczeństwie informacyjnym, w: Od społeczeństwa industrialnego do społeczeństwa informacyjnego( red). A.SIWIK, Wydawnictwa Naukowe Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie: 2007 (s. 345–356).
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: