Pedagogika FFI-SM>PIAD
Zapoznanie z podstawowymi pojęciami i zagadnieniami z zakresu pedagogiki Zapoznanie z metodami wychowania, trudnościami wychowawczymi, przyczynami ich powstawania i sposobami zapobiegania Nauczenie podstawowych zasad komunikacji interpersonalnej oraz uświadomienie jej znaczenia na relacje z pacjentem, rodziną i otoczeniem Uświadomienie ogromnego znaczenia kształcenia integracyjnego i wyrobienie właściwego stosunku do zjawisk wykluczenia i włączania osób niepełnosprawnych Utrwalenie zasady postępowania etycznego z pacjentem i jego rodziną
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
STANDARD + B.W6. + podstawowe zagadnienia z zakresu pedagogiki i pedagogiki specjalnej,,STANDARD + B.W7. + ograniczenia i uwarunkowania kształcenia osób z niepełnosprawnościami, zasady radzenia sobie z problemami pedagogicznymi u tych osób oraz współczesne tendencje w rewalidacji osób z niepełnosprawnościami,,STANDARD + KS1. + nawiązania i utrzymania pełnego szacunku kontaktu z pacjentem, a także okazywania zrozumienia dla różnic światopoglądowych i kulturowych,,STANDARD + B.U3. + zastosować odpowiednie formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego wspomagające proces rewalidacji osoby z niepełnosprawnością; "prowadź
Kryteria oceniania
ćwiczenia Sprawdzian umiejętności, PEU: KS1. podst oc: opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych oraz przygotowania materiałów możliwych do zastosowania w praktyce społecznej kryt_zal: oceny: 91 - 100 % Bardzo dobry 85 - 90 % Dobry plus 76 - 84 % Dobry 66 - 75 % Dostateczny plus 51 - 65 % Dostateczny ,wykład Kolokwium, PEU: B.W6.,B.W7. podst oc: opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU kryt_zal: oceny: 91 - 100 % Bardzo dobry 85 - 90 % Dobry plus 76 - 84 % Dobry 66 - 75 % Dostateczny plus 51 - 65 % Dostateczny Sprawdzian umiejętności, PEU: KS1. podst oc: opanowanie całokształtu wiedzy, umiejętności i kompetencji opisanych w PEU, powiązane ze zdolnością do ich wartościowania oraz umiejętnością wskazania i omówienia możliwości aplikacyjnych oraz przygotowania materiałów możliwych do zastosowania w praktyce społecznej kryt_zal: oceny: 91 - 100 % Bardzo dobry 85 - 90 % Dobry plus 76 - 84 % Dobry 66 - 75 % Dostateczny plus 51 - 65 % Dostateczny
Literatura
1.Dykcik W.,Pedagogika specjalna, T. 1-2. Warszawa 2006. 2.Ciechaniewicz W., Pedagogika, PZWL, Warszawa 2009. 3.Izdebski Z. (red.), Biomedyczne podstawy kształcenia i wychowania. PWN Warszawa 2010 4.Kwiatkowska A., Krajewska-Kułak E.,Panek W., Komunikowanie interpersonalne w pielęgniarstwie, PZWL, Warszawa 2016. 5.Kwieciński Z., Śliwerski B., Pedagogika. Warszawa 2008.1.Błażejewski W., Ruszaj Z.,(red.), Pedagogiczne, psychologiczne i społeczne refleksje nad zdrowiem oraz skuteczną edukacją zdrowotną. Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Techniczno-Ekonomicznej im. ks. Bronisława Markiewicza, Jarosław 2014. 2.Mausch K., Problematyka cierpienia w kontekście zdrowia i choroby (w:) A. Dymer(red.), Człowiek, religia, zdrowie, Szczecin 2011.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: