Planowanie fizjoterapii w dysfunkcjach układu ruchu (Planowanie fizjoterapii I) FFI-SM>PFIZDUR
Wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności do planowania procesu fizjoterapii pacjentów z dysfunkcjami układu ruchu.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/2023-L: | W cyklu 2021/2022-L: | W cyklu 2020/2021-L: | W cyklu 2023/2024-L: |
Efekty kształcenia
STANDARD + D.W1. + etiologię, patomechanizm, objawy i przebieg dysfunkcji narządu ruchu w zakresie: ortopedii i traumatologii, medycyny sportowej, reumatologii, neurologii i neurochirurgii oraz pediatrii, neurologii dziecięcej, w stopniu umożliwiającym racjonalne stosowanie środków fizjoterapii,,STANDARD + D.W2. + zasady diagnozowania oraz ogólne zasady i sposoby leczenia najczęstszych dysfunkcji narządu ruchu w zakresie: ortopedii i traumatologii, medycyny sportowej, reumatologii, neurologii, neurochirurgii oraz pediatrii, neurologii dziecięcej, w stopniu umożliwiającym racjonalne stosowanie środków fizjoterapii,,STANDARD + D.U4. + dobierać - w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta - i wykonywać zabiegi z zakresu fizjoterapii u osób po urazach w obrębie tkanek miękkich układu ruchu leczonych zachowawczo i operacyjnie, po urazach w obrębie kończyn (stłuczeniach, skręceniach, zwichnięciach i złamaniach) leczonych zachowawczo i operacyjnie, po urazach kręgosłupa bez porażeń oraz w przypadku stabilnych i nies,STANDARD + D.U6. + dobierać - w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta - i prowadzić postępowanie fizjoterapeutyczne przed- i pooperacyjne u osób po rekonstrukcyjnych zabiegach ortopedycznych, w tym po zabiegach artroskopowych i po endoprotezoplastyce,,STANDARD + D.U7. + instruować pacjentów lub ich opiekunów w zakresie wykonywania ćwiczeń i treningu medycznego w domu, sposobu posługiwania się wyrobami medycznymi oraz wykorzystywania przedmiotów użytku codziennego w celach terapeutycznych,,STANDARD + KS9. + przyjęcia odpowiedzialności związanej z decyzjami podejmowanymi w ramach działalności zawodowej, w tym w kategoriach bezpieczeństwa własnego i innych osób.
Kryteria oceniania
wykład Egzamin pisemny, PEU: D.W1.,D.W2. podst oc: Podstawą oceny jest test wyboru. kryt_zal: oceny: 91 - 100 % Bardzo dobry 81 - 90 % Dobry plus 71 - 80 % Dobry 61 - 70 % Dostateczny plus 51 - 60 % Dostateczny ,ćwiczenia Dyskusja, PEU: KS9. podst oc: Student pełni rolę lidera grupy podczas spotkania przedstawicieli zespołu fizjoterapeutycznego, w czasie którego kieruje rozmową na temat rozwiązania wylosowanego problemu. kryt_zal: Kryterium zaliczenia jest pozytywna ocena z obserwacji studenta podczas dyskusji, prowadzonej przez nauczyciela akademickiego. oceny: 0 - 100 % Bardzo dobry 0 - -1 % Dobry plus 0 - -1 % Dobry 0 - -1 % Dostateczny plus 0 - -1 % Dostateczny Egzamin ustny, PEU: D.U4.,D.U6.,D.U7. podst oc: Podstawą oceny jest prezentacja umiejętności sprecyzowanych w wybranych wcześniej losowo trzech pytaniach. kryt_zal: Kryterium zaliczenia jest odpowiedź na co najmniej 2 pytania. oceny: 0 - 100 % Bardzo dobry 0 - -1 % Dobry plus 0 - -1 % Dobry 0 - -1 % Dostateczny plus 0 - -1 % Dostateczny
Literatura
1.Fizjoterapia w chorobach układu ruchu: podręcznik dla studentów licencjatów wydziałów fizjoterapii / Małgorzata Paprocka-Borowicz, Marcin Zawadzki. - Wrocław: Górnicki Wydawnictwo Medyczne, 2012. 2.Podstawy rehabilitacji i medycyny fizykalnej / Susan J. Garrison oraz 30 współaut.; z ang. tł. Bogdan Kamiński. - Warszawa: Wydaw. Lekarskie PZWL, 1997. 1.Leczenie manualne zaburzeń czynności narządu ruchu / Karel Lewit; tł. Antoni Musioł. - Warszawa: Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich, 1984.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: