Metodologia badań naukowych II FFI-SM>MABN2
Rozwinięcie umiejętności odpowiedzialnego współdziałania i komunikacji w grupie oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki przy prowadzeniu badań naukowych Doskonalenie umiejętności interpretowania wyników oraz krytycznego wykorzystania wyników badań naukowych na potrzeby praktyki zawodowej Uświadomienie potrzeby i konieczności ciągłego samokształcenia, nawyku wyszukiwania potrzebnych informacji i danych z różnych źródeł.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
STANDARD + E.W1. + metody i techniki badawcze stosowane w ramach realizowanego badania naukowego.,STANDARD + E.U1. + zaplanować badanie naukowe i omówić jego cel oraz spodziewane wyniki,,STANDARD + E.U2. + zinterpretować badanie naukowe i odnieść je do aktualnego stanu wiedzy, ,STANDARD + E.U3. + korzystać ze specjalistycznej literatury naukowej krajowej i zagranicznej,,STANDARD + E.U4. + przeprowadzić badanie naukowe, zinterpretować i udokumentować jego wyniki,,STANDARD + E.U5. + zaprezentować wyniki badania naukowego.,STANDARD + KS8. + formułowania opinii dotyczących różnych aspektów działalności zawodowej,
Kryteria oceniania
ćwiczenia Sprawdzian umiejętności, PEU: E.U1.,E.U2.,E.U3.,E.U4.,E.U5. podst oc: Wybór 3 pytań wymagających zaprezentowania umiejętności praktycznych, łączna z puli pytań 20 kryt_zal: Warunkiem zaliczenia jest odpowiedź na co najmniej 2 pytania. oceny: 91 - 100 % Bardzo dobry 85 - 90 % Dobry plus 76 - 84 % Dobry 66 - 75 % Dostateczny plus 51 - 65 % Dostateczny ,wykład Dyskusja, PEU: KS8. podst oc: Analiza problemu i charakterystyka wybranego zagadnienia kryt_zal: aktywność podczas dyskusji, chęć poszerzania wiedzy ponad podstawową poprzez zadawanie pytań oceny: 91 - 100 % Bardzo dobry 85 - 90 % Dobry plus 76 - 84 % Dobry 66 - 75 % Dostateczny plus 51 - 65 % Dostateczny Kolokwium, PEU: E.W1. podst oc: Kolokwium w formie testu jednokrotnego wyboru z zakresu materiału objętego wykładami. kryt_zal: Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie 51% poprawnych odpowiedzi. oceny: 91 - 100 % Bardzo dobry 85 - 90 % Dobry plus 76 - 84 % Dobry 66 - 75 % Dostateczny plus 51 - 65 % Dostateczny
Literatura
1. Wybrane problemy metodologii badań na potrzeby sportu: podstawy ogólne / pod red. Morawski Janusz M. - Warszawa: Urząd Kultury Fizycznej i Sportu, 2000. 2. Nowoczesne zagadnienia metodologii i filozofii badań: wybrane zagadnienia dla studiów magisterskich, podyplomowych i doktoranckich: poradnik / Czesław Cempel. - Wyd. 2. - Radom: Instytut Technologii Eksploatacji, 2005. 3. Metodologia badań psychologicznych / Brzeziński Jerzy. - Wyd. 3. - Warszawa: Wydaw. Naukowe PWN, 2002. 4. Statystyka medyczna w zarysie / Aviva Petrie, Caroline Sabin; tł. Jerzy Moczko. - Warszawa: Wydaw. Lekarskie PZWL, 2006.1. Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych / Łobocki Mieczysław. - Wyd. 3. - Kraków: Oficyna Wydaw. "Impuls", 2003. 2. Zastosowania statystyki i data mining w badaniach naukowych. - Kraków: StatSoft, 2013. 3. Statystyka w badaniach biomedycznych. - Kraków: StatSoft, 2014.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: