Kształcenie ruchowe i metodyka nauczania ruchu II FFI-SM>KREI2
Opanowanie przez studentów podstawowych wiadomości i umiejętności dotyczących planowania, realizacji i oceny procesu kształcenia ruchowego Przekazanie niezbędnej wiedzy z zakresu nauk o kulturze fizycznej pozwalającej na poznanie podstaw ludzkiej motoryczności, metod i narzędzi wykorzystywanych w pracy nad jej rozwojem
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/2022-L: | W cyklu 2023/2024-L: | W cyklu 2020/2021-L: | W cyklu 2022/2023-L: | W cyklu 2019/2020-L: |
Efekty kształcenia
STANDARD + C.W6. + teoretyczne i metodyczne podstawy procesu uczenia się i nauczania czynności ruchowych,,STANDARD + C.U5. + konstruować trening medyczny, w tym różnorodne ćwiczenia, dostosowywać poszczególne ćwiczenia do potrzeb ćwiczących, dobrać odpowiednie przyrządy i przybory do ćwiczeń ruchowych oraz stopniować trudność wykonywanych ćwiczeń, ,STANDARD + C.U7. + wykazać umiejętności ruchowe konieczne do demonstracji i zapewnienia bezpieczeństwa podczas wykonywania poszczególnych ćwiczeń,,STANDARD + KS3. + prezentowania postawy promującej zdrowy styl życia, propagowania i aktywnego kreowania zdrowego stylu życia i promocji zdrowia w trakcie działań związanych z wykonywaniem zawodu i określania poziomu sprawności niezbędnego do wykonywania zawodu fizjoterapeuty,
Kryteria oceniania
wykład Kolokwium, PEU: C.W6. podst oc: Kolokwium w formie testu jednokrotnego wyboru z zakresu materiału objętego wykładami. kryt_zal: Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie 51% pozytywnych odpowiedzi. oceny: 91 - 100 % Bardzo dobry 85 - 90 % Dobry plus 76 - 84 % Dobry 66 - 75 % Dostateczny plus 51 - 65 % Dostateczny ,ćwiczenia Dyskusja, PEU: KS3. podst oc: Analiza problemu i charakterystyka wybranego zagadnienia. kryt_zal: Aktywność podczas dyskusji, chęć poszerzania wiedzy ponad podstawową poprzez zadawanie pytań. oceny: 91 - 100 % Bardzo dobry 85 - 90 % Dobry plus 76 - 84 % Dobry 66 - 75 % Dostateczny plus 51 - 65 % Dostateczny Obserwacja/opinia, PEU: C.U5.,C.U7. podst oc: Obserwacja umiejętności praktycznych, organizacji stanowiska pracy, pracy w zespole oraz stopnia zaangażowania w wykonywaniu poleceń wykładowcy. kryt_zal: Ocena aktywności indywidualnej studenta w czasie zajęć. oceny: 91 - 100 % Bardzo dobry 85 - 90 % Dobry plus 76 - 84 % Dobry 66 - 75 % Dostateczny plus 51 - 65 % Dostateczny Sprawdzian umiejętności, PEU: C.U5.,C.U7. podst oc: Wybór 3 losowo wybranych pytań wymagających zaprezentowania umiejętności praktycznych, z puli pytań przygotowanych przez prowadzącego zajęcia. kryt_zal: Warunkiem zaliczenia jest odpowiedź na co najmniej 2 pytania. oceny: 91 - 100 % Bardzo dobry 85 - 90 % Dobry plus 76 - 84 % Dobry 66 - 75 % Dostateczny plus 51 - 65 % Dostateczny
Literatura
1. Zabawy i gry ruchowe w gimnastyce korekcyjnej / Sławomir Owczarek, Marian Bondarowicz. - Wyd. 9. - Warszawa: Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne, 2008. 2. Rekreacja ruchowa w edukacji i promocji zdrowia. T. 1 i 2, Rekreacja ruchowa w edukacji i promocji zdrowia / red. Zofia Kubińska, Danuta Nałęcka. - Biała Podlaska: Wydaw. PWSZ w Białej Podlaskiej, 2009. 3. Rekreacja ruchowa w teorii i praktyce / red. Kubińska Zofia; red. Bergier Barbara. - Biała Podlaska: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, 2005. 4. Zbiór zabaw i gier ruchowych / Napierała Marek Paweł; IS Akademia Bydgoska im. Kazimierza Wielkiego. - Bydgoszcz: Wydaw. Uczelniane AB, 2001 1. Metodyka wychowania fizycznego / red. Tadeusz Maszczak. - Wyd. 3. - Warszawa: Wydaw. AWF, 2004. 2. Teoria i praktyka rekreacji ruchowej / red. Danuta Nałęcka, Mieczysław Bytniewski. - Biała Podlaska: Wydaw. PWSZ w Białej Podlaskiej, 2006.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: