Kształcenie ruchowe i metodyka nauczania ruchu I FFI-SM>KREI1
Wyposażenie studentów w umiejętności i kompetencje z zakresu motoryczności człowieka. Nauczenie umiejętności postrzegania aktów ruchowych w równym ujęciu procesu uczenia się i nauczania. Zapoznanie się z aspektami rozwojowymi człowieka oraz metodami, formami, środkami nauczania ruchu. Opanowanie przez studentów podstawowych wiadomości i umiejętności dotyczących planowania, realizacji i oceny procesu kształcenia i wychowania fizycznego.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/2020-Z: | W cyklu 2021/2022-Z: | W cyklu 2023/2024-Z: | W cyklu 2020/2021-Z: | W cyklu 2022/2023-Z: | W cyklu 2024/2025-Z: |
Efekty kształcenia
STANDARD + C.W6. + teoretyczne i metodyczne podstawy procesu uczenia się i nauczania czynności ruchowych,,STANDARD + C.U5. + konstruować trening medyczny, w tym różnorodne ćwiczenia, dostosowywać poszczególne ćwiczenia do potrzeb ćwiczących, dobrać odpowiednie przyrządy i przybory do ćwiczeń ruchowych oraz stopniować trudność wykonywanych ćwiczeń, ,STANDARD + C.U6. + dobrać poszczególne ćwiczenia dla osób z różnymi zaburzeniami i możliwościami funkcjonalnymi oraz metodycznie uczyć ich wykonywania, stopniując natężenie trudności oraz wysiłku fizycznego, ,STANDARD + KS3. + prezentowania postawy promującej zdrowy styl życia, propagowania i aktywnego kreowania zdrowego stylu życia i promocji zdrowia w trakcie działań związanych z wykonywaniem zawodu i określania poziomu sprawności niezbędnego do wykonywania zawodu fizjoterapeuty,
Kryteria oceniania
wykład Kolokwium, PEU: C.W6. podst oc: Kolokwium w formie testu jednokrotnego wyboru z zakresu materiału objętego wykładami. kryt_zal: Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie 51% pozytywnych odpowiedzi. oceny: 91 - 100 % Bardzo dobry 85 - 90 % Dobry plus 76 - 84 % Dobry 66 - 75 % Dostateczny plus 51 - 65 % Dostateczny ,ćwiczenia Dyskusja, PEU: KS3. podst oc: Analiza problemu i charakterystyka wybranego zagadnienia. kryt_zal: Aktywność podczas dyskusji, chęć poszerzania wiedzy ponad podstawową poprzez zadawanie pytań. oceny: 91 - 100 % Bardzo dobry 85 - 90 % Dobry plus 76 - 84 % Dobry 66 - 75 % Dostateczny plus 51 - 65 % Dostateczny Obserwacja/opinia, PEU: C.U5.,C.U6. podst oc: Obserwacja umiejętności praktycznych, organizacji stanowiska pracy, pracy w zespole oraz stopnia zaangażowania w wykonywaniu poleceń wykładowcy. kryt_zal: Ocena aktywności indywidualnej studenta w czasie zajęć. oceny: 91 - 100 % Bardzo dobry 85 - 90 % Dobry plus 76 - 84 % Dobry 66 - 75 % Dostateczny plus 51 - 65 % Dostateczny Sprawdzian umiejętności, PEU: C.U5.,C.U6. podst oc: Wybór 3 losowo wybranych pytań wymagających zaprezentowania umiejętności praktycznych, z puli pytań przygotowanych przez prowadzącego zajęcia. kryt_zal: Warunkiem zaliczenia jest odpowiedź na co najmniej 2 pytania. oceny: 91 - 100 % Bardzo dobry 85 - 90 % Dobry plus 76 - 84 % Dobry 66 - 75 % Dostateczny plus 51 - 65 % Dostateczny
Literatura
1. Nowotny J.(red.): Edukacja i reedukacja ruchowa. Podręcznik dla studentów fizjoterapii i fizjoterapeutów. Wydawnictwo Kasper Kraków, 2003. 2. Maszczak T.(red.): Metodyka wychowania fizycznego. Wydawnictwo AWF Warszawa, 2004. 3. Napierała M.: Zbiór zabaw i gier ruchowych. Wydawnictwo Uczelniane AB Bydgoszcz, 2001. 4. Kolarczyk E., Arlet A.: Gimnastyka – skrypt dla studentów Akademii Wychowania Fizycznego kierunku fizjoterapia. Wydawnictwo AWF Kraków, 2007. 1. Nałęcka D., Bytniewski M.(red.): Teoria i praktyka rekreacji ruchowej. Wydawnictwo PWSZ Biała Podlaska, 2006. 2. Owczarek S., Bondarowicz M.: Zabawy i gry ruchowe w gimnastyce korekcyjnej. Wyd.9. Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne Warszawa, 2008.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: