Fizyka I BBU-SL>FAZZ1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K_W01 + 1 + Student zna i rozumie podstawowe pojęcia ruchu jednostajnego, prostoliniowego, ruchu jednostajnie zmiennego oraz ruchu po okręgu,K_W01 + 2 + Student zna i rozumie zasady dynamiki Newtona, pojęcie pędu, zasadę zachowania pędu, definicję energii kinetycznej i potencjalnej oraz zasadę zachowania energii mechanicznej, prawa ruchu bryły sztywnej,K_W01 + 3 + Student zna i rozumie podstawowe pojęcia charakteryzujące pole grawitacyjne,K_W01 + 4 + Student zna i rozumie założenia szczególnej (STW) i ogólnej (OTW) teorii względności oraz podstawy optyki relatywistycznej,K_W01 + 5 + Student zna i rozumie podstawy statyki i dynamiki płynów,K_W01 + 6 + Student zna i rozumie podstawy ruchu falowego w ośrodkach sprężystych oraz podstawy akustyki,K_W01 + 7 + Student zna i rozumie podstawowe pojęcia termodynamiki fenomenologicznej ,K_U23 + 8 + Student potrafi poprawnie i efektywnie zastosować poznane zasady i prawa fizyki do jakościowej i ilościowej analizy zagadnień fizycznych o charakterze inżynierskim,K_K01 + 9 + Student jest gotów do samodzielnej pracy oraz współpracy w zespole nad wyznaczonym zadaniem oraz ponoszenia odpowiedzialności za pracę własną i wspólnie realizowane zadania
Kryteria oceniania
ćwiczenia Kolokwium, PEU: 8,9 podst oc: Ocenianie na podstawie umiejętności rozwiązywania zadań – trzy kolokwia weryfikujące osiągnięcie zakładanych kierunkowych efektów kształcenia. Warunkiem zaliczenia jest otrzymanie oceny pozytywnej z każdego kolokwium. Ocena zaliczeniowa - średnia arytmetyczna z trzech kolokwiów. kryt_zal: oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 75 - 84 % Dobry 65 - 74 % Dostateczny plus 55 - 64 % Dostateczny ,wykład Kolokwium, PEU: 1,2,3,4,5,6,7 podst oc: Ocenianie podsumowujące w formie testu pisemnego po zakończeniu wykładów, weryfikującego osiągnięcie zakładanych kierunkowych efektów kształcenia. Pytania egzaminacyjne obejmują wszystkie działy fizyki objęte sylabusem. kryt_zal: oceny: 95 - 100 % Bardzo dobry 85 - 94 % Dobry plus 75 - 84 % Dobry 65 - 74 % Dostateczny plus 55 - 64 % Dostateczny
Literatura
1. Halliday, D., Resnick, R., Walker, J., 2003. Podstawy fizyki, tom 1-5, PWN, Warszawa 2. Różański, S.A., 2011. Fizyka – repetytorium, Wydawnictwo PWSZ, Piła 3. Różański, S.A., 2014. Ćwiczenia laboratoryjne z fizyki wspomagane komputerem, Wydawnictwo PWSZ, Piła 4. Różański, S.A., 2014, Zbiór zadań z fizyki z przykładowymi rozwiązaniami, Wydawnictwo PWSZ, Piła1. Fizyka dla szkół wyższych. Tom 1, 2, 3 - https://openstax.pl/pl/projekt 2. Jędrzejewski, J., Kruczek, W., Kujawski, A.,2002. Zbiór zadań z fizyki, tom 1 - 2, WNT, Warszawa 3. Różański, S.A., 2012. Przez fizykę na skróty, Wydawnictwo PWSZ, Piła
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: